Ekonomiadministratör till Sveriges Lantbruksuniversitet
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Ekonom Ekonomiadministratör
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Vi söker nu dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet av liknande arbete. Du kommer att ingå i ekonomi- och HR avdelningen som i nuläget består av 21 medarbetare och som nu behöver stärkas upp med en ny medarbetare! Du kommer att erbjudas ett arbete i en dynamisk och internationell miljö med engagerade kollegor där det finns god plats för nya idéer, personlig utveckling och ett utbud av interna utbildningar. Uppdraget utförs på 100% måndag till fredag med kontorstider. Start för uppdraget är omgående och fortlöper ca 6 månader med stor chans till förlängning eller anställning. Låter detta som den perfekta tjänsten för dig? Tveka inte med att skicka in din ansökan, intervjuer och urval utförs löpande! Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Vi söker dig som vill arbeta med ekonomiska processer som planering/budget, uppföljning och prognoser. • En stor del av ansvarsområdet är att hantera ekonomin i forskningsprojekt, som bland annat innefattar att bistå med kalkyl i ansökningsskedet, hantera ekonomin vid delrapportering och slutredovisning. • Du kommer att ansvara för att bokslut fungerar och att ekonomin är välskött inom ditt ansvarsområde. Du arbetar nära verksamheten och är det strategiska stödet vad gäller ekonomiska frågor till övrig personal. • Du samverkar med företagets centrala administration i de ekonomiska processerna och i enskilda frågor. Det finns ekonomi- och personalhandläggare knutna till ansvarsområdet som du kommer samverka med. Vem är du? • Du har ekonomisk utbildning på eftergymnasial nivå. • Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som ekonom inom en statlig myndighet. • Du uppskattar komplexa problemställningar, är lösnings- och utvecklingsorienterad. Då du kommer ha en viktig strategisk roll är förmågan till att se långsiktiga och strategiska konsekvenser och möjligheter i beslut och agerande viktig. • Du har en god kommunikationsförmåga, är pedagogisk och har lätt för att samarbeta. • Du har också förmågan att planera och prioritera ditt arbete och tar ett eget ansvar. • Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på svenska och på engelska då arbetet sker i en internationell miljö. • Erfarenhet av de administrativa systemen som UBW och Primula är meriterande. Du är väl förtrogen med officepaketet, särskilt excel och word. Varmt välkommen in med din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-21
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Värnamo
Heltid
Revisor Affärsrådgivare Redovisningskonsult Revisionsmedarbetare
13 dagar sedan
Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
26 dagar sedan
Nacka
Heltid
Finance Manager Business Controller CFO (Chief Financial Officer)
Idag