Affärscontroller – Telge Bostäder
Skicka ansökan 15 dagar kvar
Controller Business Controller
15 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka.   Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad.  Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – ­präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid.   Så här säger Nickolina Kostic, rekryterande chef om rollen: ”Vi söker dig som vill vara med i vårt kompetenta och glada gäng. Du kommer att ingå i en enhet där vi kommer att vara totalt åtta personer som jobbar med att stötta våra kollegor på Telge Bostäder. I den här rollen får du jobba med både ekonomisk analys och affärsutveckling. Om du har erfarenhet av ekonomistyrning, boksluts- och budgetarbete, uppföljning och dessutom tycker om problemlösning, kan den här tjänsten vara perfekt för dig.”   Arbetsuppgifter och ansvar I rollen som affärscontroller har du ansvar för frågor kopplade till affärsplan, bokslut, budget och prognos samt uppföljning och analyser, kopplat till förvaltningen. Samtidigt är affärscontrollern ett aktivt stöd till chef, ledningsgrupp och organisation.   Utöver den breda och kvalificerade rollen som affärscontroller ingår även specialistansvar inom analys av driftnetto och fastighetstaxering; vilka man ansvarar för att kvalitetssäkra löpande och utveckla ytterligare. Inom ramen för tjänsten är man även bolagets ”superuser” i rapporteringssystemet Mercur.   Vi ser att du självständigt planerar det dagliga arbetet; driver ärenden tillsammans med andra, även när det gäller projekt och utredningar. Dessutom driver och utvecklar du processer, arbetssätt och verktyg.     Vi är Telge Bostäder Telge Bostäder är mer än bara tak, golv och väggar, vi bygger och utvecklar socialt hållbara hem för framtiden. Just nu jobbar vi extra mycket med att komma närmare våra hyresgäster – en utvecklingsresa vi hoppas du vill vara med oss på! Vi är också HBTQI-certifierade och jobbar aktivt med inkludering, mångfald och social hållbarhet.   Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. För det här jobbet behöver du ha en akademisk examen inom området och minst tre års erfarenhet av arbete som controller samt utveckling inom området fastighetsekonomi.   I rollen som affärscontroller ser vi att du är förtroendeingivande och ansvarstagande, liksom kommunikativ och lösningsorienterad.  Självklart har du integritet och är analytisk, affärsorienterad, konsultativ och driven. Noggrannhet är viktigt liksom hög initiativförmåga, samt att kunna jobba självständigt och strukturerat.   Andra förmågor som behövs för den här tjänsten är mycket bra svenska i tal och skrift och kunskaper i Office-paketet. Du behöver också känna igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.     Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av någon eller några av följande är det ett plus: Erfarenhet av arbete inom kommunala bolag, systemkunskap i Mercur och Unit4 är meriterande.   Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.   Sista ansökningsdatum 6 december 2024   Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Nickolina Kostic du ska kontakta. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08-550 220 00.   Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål.   Vår bas finns i Södertälje – här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-21
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
26 dagar sedan
Värnamo
Heltid
Revisor Affärsrådgivare Redovisningskonsult Revisionsmedarbetare
13 dagar sedan
Controller Redovisningsekonom
Idag