OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Kommunikationsstrateg vikariat
Kommunikationsstrateg
Utgått

Arbetsbeskrivning

Årjängs kommun är en stolt tillväxtkommun med framtidstro. Vi antar utmaningar med tillförsikt och mod tillsammans i samverkan. Här finns det utrymme för nya människor och nya idéer att slå rot. Vi som bor, lever, verkar och besöker Årjängs kommun brukar säga att det är nära till allt som betyder något.
Är du en skicklig kommunikatör med erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd verksamhet? Vill du vara med och driva kommunikationsarbetet på en enhet med stor utvecklingslust kan denna roll vara rätt för dig!  Kommunikationsfunktionen i Årjängs kommun har i uppdrag att leda och utveckla kommunens kommunikation. Vi ska vara ett professionellt och verksamhetsnära stöd för kommunledningen, kommunens verksamheter och de kommunala bolagen. Funktionen består av en kommunikationsansvarig och en kommunikationsstrateg och är organiserad tillsammans med HR-avdelningen. ARBETSUPPGIFTER På kommunikationsfunktionen i Årjängs kommun arbetar vi med webbplatser och intranät, sociala medier, kriskommunikation och internkommunikation. Andra områden är medierelationer och grafisk design.  Vanliga arbetsuppgifter för vår kommunikationsstrateg är rådgivning, kommunikationsplanering, grafisk produktion, textproduktion, webb- och intranätspublicering och förvaltning/utveckling samt arbete med sociala medier, inklusive annonsering. KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning om lägst 180 hp inom medie- och kommunikationsvetenskap. Vi tror att du har erfarenhet av kommunikationsarbete och har erfarenhet av webbarbete. Det är meriterande om du har arbetat inom offentlig sektor. Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, och goda kunskaper i svenska språket. Vidare har du goda kunskaper i Adobe-paketet, särskilt programmen InDesign och Adobe Acrobat.  Det är meriterande om du har kunskaper om klarspråk, tillgänglighet, GDPR och upphovsrätt samt erfarenhet av webbpubliceringsverktyget Sitevision. Det är ett plus om du har erfarenhet av att arbeta med sociala medier och har arbetat i beställarroll gentemot mediabyråer vid produktion av marknadsföringsmaterial, foto och rörlig bild.  Som person tar du gärna initiativ med ansvar för att slutföra det du påbörjat. Du är van vid att planera och organisera ditt eget arbete och kan vid högre arbetsbelastning prioritera. Tjänsten kräver att du arbetar självständigt både strategiskt och operativt med förmåga att samarbeta med både chefer och medarbetare. Du är bekväm med att driva kommunikationsprojekt och utbilda andra. ÖVRIGT För att kunna utföra vissa arbetsuppgifter som innefattar känslig information kan medarbetare behöva logga in med sin personliga e-legitimation. E-legitimation är en elektronisk identitetshandling som kan jämföras med andra former av legitimation, såsom pass. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader