OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Supply Chain Planner till internationellt bolag
Supply Chain Supply Chain Planner
Utgått

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven Supply Chain Planner till ett internationellt företag inom läkemedelsindustrin. Här blir du en central del av verksamheten och får möjligheten att arbeta i en snabbfotad miljö där samarbete, struktur och resultatfokus står i centrum. Du kommer att bli en viktig del av företagets logistikfunktion och arbeta nära både Supply Chain Manager och andra avdelningar som inköp, produktion, försäljning och ekonomi.

Om tjänsten

I rollen får du hantera en rad logistikprocesser för att säkerställa effektiva och framgångsrika leveranser. Du kommer att ha ansvar för transporter som primärt sker inom EU, där leveranserna går från leverantör till centrallager i Holland och sedan vidare till kund. Utöver att sköta dialog med leverantörerna och kollegorna på centrallagret sköter du även den löpande dialogen med transportörer och även kund då detta behövs som t.ex. vid förseningar. Det är av stor vikt att du kan bygga nätverk och goda relationer till samtliga parter som är involverade i distributionskedjan för att säkerställa god kvalitet och hög leveransprecision.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

  • Ansvara för logistiska lösningar för varor inköpta i Europa.
  • Sköta kontakten med fraktbolag för bokningar, prisförhandlingar, korrigeringar och ruttplanering.
  • Ha löpande dialog med leverantörer om upphämtningar, fakturor och dokumenthantering.
  • Koordinera med lager för inleveranser, hantering av skadade varor och utleveranser.
  • Behandla fakturor från leverantörer och fraktbolag, inklusive kontroll av priser och antal.
  • Effektivisera logistiska processer och bidra till förbättringsarbeten.
Vi söker dig som
  • Har en relevant eftergymnasial utbildning inom logistik.
  • Har minst två års tidigare erfarenhet av arbete inom Supply Chain.
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Har goda systemkunskaper - meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Business Central.

För att lyckas i rollen ser vi att du är en initiativtagande och framåtsträvande person som har en naturlig förmåga att bygga och förvalta relationer, både internt och externt. Du behöver vara bekväm i att tänka lösningsorienterat i alla lägen och snabbt kunna sätta dig in i ändrade omständigheter för att sätta ny plan med ett positivt mindset. För att trivas i rollen behöver du vara en person med god planeringsförmåga och struktur i ditt arbete, men vi tror också att man kommer väldigt långt med en inställning som säger "vi löser det, inga problem!".

Om vår partner

Vår partner är en ledande aktör på den svenska marknaden inom sin bransch. Här erbjuds du en möjlighet att arbeta i en väletablerad organisation som verkar internationellt och präglas av samarbete och utveckling. Du blir en viktig kugge i ett mindre team med stor påverkan på företagets framgång. Kontoret ligger i fräscha lokaler i centrala Göteborg med mycket goda förbindelser till kollektivtrafik precis utanför dörren.

Om anställningen

Detta är ett rekryteringsuppdrag där du blir direkt anställd hos vår partner. Villkor för anställningen diskuteras er emellan om du blir erbjuden tjänsten. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Övrig information
  • Omfattning: Heltid, kontorstider
  • Start: Mitten av januari 2025
  • Placering: Centrala Göteborg
  • Kontaktperson: Elsa Jonasson - [email protected]
  • Lön: Fast månadslön
Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk