Avtalscontroller
Skicka ansökan 5 dagar kvar
Avtalscontroller
5 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Med placering i Härnösand söker vi nu en avtalscontroller inom IT.

Om uppdraget

Det är ett konsultuppdrag på heltid inom offentlig sektor. Start är omgående och pågår till 250630 med möjlighet till förlängning. Möjlighet till distansarbete finns på upp till 50%, men möten sker på plats i Härnösand.

Dina arbetsuppgifter

  • Hantera processen kring kundens avtal och har god översikt för att kunna vidta proaktiva åtgärder innan avtal löper ut.
  • Planera och dokumentera avtalsuppföljning i kundens systemstöd e-avrop.
  • agera proaktivt under avtalsperioden och på så sätt säkerställa att avtalsvillkoren efterlevs samt upprätthålla goda avtalsrelationer.
  • Kontrollera och analysera flödet av fakturor och volymer för att agera kring de avtal som är prioriterade. Detta för att identifiera kostnadsbesparingar och effektivitetsförbättringar.
  • Ha avstämningsmöten med kundens avtalsrelationer.
  • Genom en god dialog säkerställa att både vår organisation och våra leverantörer arbetar tillsammans mot gemensamma mål.
  • Driva utvecklingen av kundens avtal på både operativ och strategisk nivå. Det innebär att utveckla en plan för våra framtida upphandlingar och driva den digitala utvecklingen för att göra kundens processer mer effektiva.
  • Fungera som ett juridiskt stöd vilket säkerställer att kundens avtal följer gällande lagar och regler.
  • Hantera utlämnandet av allmän handling.
  • Fakturera viten.
  • Bemanna funktionsbrevlåda och besvara inkomna frågor.

Dina kvalifikationer

  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
  • Eftergymnasial utbildning inom för tjänsten relevant område.
  • Erfarenhet av arbete kopplat till lagen om offentlig upphandling.

Personliga kompetenser: Strukturerad, god analytisk förmåga, självgående, god samarbetsförmåga, förmåga att kunna fokusera både på detaljer och ha helhetsperspektiv, kommunikativ förmåga.

Meriterande

  • Engelska i tal och skrift.

Utöver ovan utbildningskrav är utbildning inom avtalsrätt, projektledning och IT meriterande.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 241122

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 5000.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk