Är du redo för att ta nästa steg i din karriär som personlig assistent? OP Assistans söker nu engagerade personliga assistenter med ambition att utvecklas inom vårt företag.
Med ett kontor beläget centralt i Gävle kan vi ha ett starkt fokus på närhet och goda, familjära relationer med våra assistenter, kunder och anhöriga. Du kan enkelt besöka oss för möten, stöd kring ditt arbete eller om du vill ta en kopp kaffe tillsammans med oss på kontoret.
Din framtid hos oss:
Just nu kan vi erbjuda både fasta tjänster och timvikariat hos några av våra kunder i Ockelbo.
På OP Assistans tror vi på att investera i våra medarbetare och ge dem chansen att utvecklas. Hos oss kan du ta steget från personlig assistent till nya roller, som till exempel samordnare eller medarbetsledare. För oss är det viktigt att ge dig verktygen att växa. Faktum är att de flesta av oss på kontoret själva har börjat som personliga assistenter. Vi erbjuder därför en tydlig karriärväg inom företaget - här kan du också bli tjänsteman eller en del av vårt administrativa team.
Vi söker dig som:
Har ett stort hjärta och vill arbeta med människor
Är lyhörd, flexibel och har en positiv inställning
Har god kommunikationsförmåga och kan samarbeta väl med kunder och kollegor
Gärna har erfarenhet inom vård och omsorg (men det är inget krav, vi lägger störst vikt vid personlig lämplighet)
Gärna har körkort och tillgång till egen bil
Kan arbeta dygnspass och på rullande schema
Vi erbjuder:
En trygg anställning med kollektivavtal.
Ett nära, familjärt företag med starkt fokus på goda relationer.
Friskvårdsbidrag till alla anställda. Både ordinarie personal och timvikarier.
Möjlighet att utvecklas inom företaget.
Kontinuerlig utbildning och kompetensutveckling.
Gediget kvalitetsarbete kring våra kunder för att garantera en trygg och betydelsefull assistans.
OP Assistans erbjuder personlig assistans grundad på respekt, kompetens och helhetssyn i Gästrikland, Dalarna, Hälsingland och NordUppland. Vi erbjuder en assistans som tydligt utgår ifrån kundens behov och önskemål samtidigt som vi prioriterar god arbetsmiljö för våra medarbetare. OP Assistans har idag 53 kunder och ca 400 medarbetare som är anställda på hel- eller deltid. Kontoret finns i centrala Gävle. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.opassistans.se
För anställning hos oss på OP Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år.
Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Rekryteringen sker löpande, vilket kan innebära att tjänsten tillsätts före annonsens slutdatum.