Ekonom till valnämndens kansli
Skicka ansökan 15 dagar kvar
Ekonom
15 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Göteborgs valnämnd är, tillsammans med sitt kansli, lokal valmyndighet och genomför allmänna val och folkomröstningar på uppdrag av riksdagen och kommunfullmäktige i enlighet med gällande vallag. ARBETSUPPGIFTER Valnämndens kansli söker en engagerad och noggrann ekonom på 20 procent med vana att arbeta processinriktat till vår verksamhet. Som ekonom hos oss kommer du att spela en central roll i att säkerställa att verksamhetens ekonomiska resurser används på ett effektivt och ansvarsfullt sätt och stötta ansvarig chef i ekonomiska frågor. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att: • Arbeta med uppföljning och analys av valnämndens ekonomiska resultat och utveckling • Upprätta månads-, delår- och årsbokslut • Ansvara för budget- och prognosarbete samt uppföljning av ekonomiska mål • Ansvara för intern kontroll av verksamhetens ekonomi, fakturahantering och redovisning • Stötta ansvarig chef i ekonomiska frågor • Stötta ansvarig chef i kontakten med revisorerna • Ansvara för systemadministration, behörigheter samt dokumentation • Utveckling och förbättring av ekonomiska processer • Andra förekommande arbetsuppgifter på kansliet Arbetsuppgifterna kan variera över tid och du kommer att arbeta brett och vara en del av ett sammansvetsat team med olika roller och uppgifter inom nämndens verksamhetsområde. Arbetet innehåller utmanande uppgifter med hög komplexitet där överblick och helhetssyn är viktigt. Du har stor påverkan på arbetssätt och har goda möjligheter till utveckling av den egna kompetensen. KVALIFIKATIONER För uppdraget krävs att du har akademisk examen med inriktning mot redovisning eller ekonomi eller något som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Du har minst fem års dokumenterad erfarenhet av arbete med redovisning, avstämning och bokslut gärna från offentlig verksamhet. Arbetet kräver god analytisk och kommunikativ förmåga. Vi lägger stor vikt vid förmågan att självständigt planera, prioritera och genomföra arbetsuppgifterna. Därutöver att du har ett stort driv till att förbättra och utveckla rutiner, processer och arbetssätt. Noggrannhet och att kunna hålla tidplaner är andra viktiga egenskaper. Som person är du ansvarsfull, flexibel och har förmåga och intresse för att ha ett helhetsperspektiv på verksamheten. Arbetet ställer även höga krav på samarbetsförmåga såväl med kollegor på kansliet som med andra förvaltningar och bolag. Vana vid att arbeta i administrativa IT-system är ett krav. Erfarenhet av arbete i systemen Proceedo, Hypergene, Unit4 och Stratsys är meriterande. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Tjänsten omfattar 20 procent av en heltidstjänst.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-20
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
24 dagar sedan
Värnamo
Heltid
Revisor Affärsrådgivare Redovisningskonsult Revisionsmedarbetare
11 dagar sedan