Payroll and HR Coordinator
Skicka ansökan 19 dagar kvar
HR Koordinator HR-koordinator
19 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Detta är ett heltidsuppdrag via Wise Professionals, med en initial varaktighet på 12 månader och start omgående. SWECO sitter i moderna lokaler vid Fridhemsplan och erbjuder en flexibel hybridarbetslösning.

Ditt uppdrag I rollen som HR & Payroll Coordinator ansvarar du för att hantera både HR- och lönerelaterade frågor i HR-systemet SuccessFactors. Du stöttar organisationen med administrativa uppgifter och ser till att HR-processer och lönehantering fungerar smidigt. Dina arbetsuppgifter innefattar att arbeta i HR-systemet, använda vårt ärendehanteringssystem och erbjuda telefonbaserad support till medarbetare och chefer.

I den här rollen kommer du att samarbeta nära med ditt team, där ni tillsammans levererar hög kvalitet till organisationens medarbetare. Genom ett nära samarbete strävar ni efter att ständigt utveckla och förbättra arbetsprocesserna, med fokus på kvalitet och effektivitet. Du kommer tillhöra teamet på Shared Service Center och ingå i ett team på ca 17 menadarbetare och rapportera till gruppchefen inom People & Payroll

Din arbetsuppgifter kan bland annat bestå av:

  • Skapa anställningsavtal för nyanställda och underkonsulter
  • Skapa tilläggsavtal
  • Registrera HR och lönedata i systemet
  • Hantera ärenden i vårt ärendehanteringssystem

Din bakgrund Vi söker dig som är i början av din karriär och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en mycket god servicekänsla och är van vid att arbeta med hög precision och noggrannhet. Din erfarenhet omfattar grundläggande kunskaper i Excel samt systemkunskap har du arbetat i SuccessFactors är det starkt meriterande.

Du har grundläggande kunskaper inom HR och lön och tar gärna egna initiativ för att driva arbetet framåt. Du är ansvarstagande och trivs i samarbete med andra. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska.

När du blir en av oss Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter! Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer? Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison ([email protected]) och Konsultchef Ida Asmar ([email protected]).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb