Sjuksköterska som hjälpmedelskonsulent till hjälpmedelscentralen
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Sjuksköterska Hjälpmedelskonsulent
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Hjälpmedelcentralen, Eskilstuna Om oss Hjälpmedelscentralen är en länsövergripande verksamhet som erbjuder regionen och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med funktionsnedsättning. Hjälpmedelscentralen ingår i Regions Sörmlands division medicinsk service och drivs i samverkan mellan regionen och länets kommuner. Den huvudsakliga verksamheten ligger i Eskilstuna med filialer i Katrineholm och Nyköping. Vi är organiserade i fyra sektioner hjälpmedelskonsulenter, hjälpmedelstekniker, lager och logistik samt administration och är ca 80 medarbetare tillsammans. Alla har ett stort engagemang för vårt uppdrag att tillhandahålla en effektiv och lättillgänglig hjälpmedelsförsörjning av bästa kvalitet för länets invånare. Vi söker nu en hjälpmedelskonsulent med ansvar för medicinska behandlingshjälpmedel. Konsulentgruppen består av 18 personer med olika bakgrund och kompetens vilket gör att vi kompletterar varandra och hjälps åt. Vi är måna om ett öppet och positivt klimat och att ha roligt tillsammans. Tjänsten kommer att vara placerad på hjälpmedelscentralen i Eskilstuna. Dina arbetsuppgifter Som hjälpmedelskonsulent använder du ditt kunnande och din erfarenhet för att hitta lösningar tillsammans med förskrivare och brukare. Du arbetar konsultativt och ger förskrivare expertstöd kring hjälpmedel. En stor del av arbetstiden är administrativ och du trivs därmed att jobba vid dator och via telefon. Du kommer att arbeta med medicinska behandlingshjälpmedel. Det innebär hjälpmedel så som t.ex. andningshjälpmedel, infusionspumpar, kompressionsutrustning och epilepsilarm. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Sakkunnig inom specifika hjälpmedelsområden. • Informera, utbilda och ge råd till förskrivare både via telefon och vid utprovningar. • Ansvara och hålla i förskrivarutbildningar. • Medverka vid sortimentsurval och upphandlingar. • Följa utvecklingen inom ditt område. Du kommer att arbeta både självständigt och i team med konsulenter, tekniker samt personer inom administration och lager/logistik. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och som har några års klinisk erfarenhet inom yrket. Det är meriterande om du har jobbat med medicinska behandlingshjälpmedel och kanske även varit förskrivare av dessa. Har du dessutom jobbat med barn så är det en värdefull kompetens. Du lockas av att ta ett steg tillbaka från den direkta patientkontakten och önskar nu ta en mer konsultativ roll och jobba främst mot förskrivarna i Sörmland. Då övervägande del av dina arbetsuppgifter är administrativa så är det meriterande med kunskap och erfarenhet av officepaketet och att du har lätt att formulera dig i tal och skrift. Du jobbar utifrån ett strukturerat arbetssätt, vill erbjuda en hög service, har god förmåga att arbeta självständigt, men ser samarbete som en självklarhet för att nå bästa resultat. Uppdraget är länsövergripande och innebär en del resor och därför är B-körkort ett krav. Meriterande om du har kunskap i förskrivningssystemet Websesam. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Anställningsform Tillsvidareanställning med tillträde 2025-04-01 eller enligt överenskommelse. Arbetstiden är förlagd till kontorstider mån-fre. Information om tjänsten lämnas av Sektionschef Annelie Söderbäck, 072-148 08 34. Facklig företrädare söks via kontaktcenter, 016-10 30 00. Kom och jobba hos oss inom hjälpmedelsverksamheten! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-12-02. Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Malmö
Heltid
Sjukgymnast Fysioterapeut Hjälpmedelskonsulent
13 dagar sedan