Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och engagerad person som trivs med att hantera många uppgifter samtidigt?
Vill du vara en del av ett dynamiskt team där du får arbeta självständigt men med stöd från kollegor?
Då kan du vara den vi söker som vår nya orderhanterare!
Om rollen
I denna roll kommer du att ta emot och processa ordrar från våra kunder i vårt system, samt skapa förutsättningar för produktion och inköp att leverera enligt plan.
Du kommer att hantera lån av resurser och beställning av artiklar, inklusive apparater som köps in, och vara en del av kundkontakten för att säkerställa hög kundnöjdhet.
SAAB söker dig som kan hantera ett högt antal inkommande ordrar effektivt och noggrant.
Arbetet utförs ganska självständigt, men du kommer samtidigt få mycket stöd och föra god kommunikation till det team som du kommer tillhöra.
Arbetsdagen börjar med ett DS – daglig styrning, där teamet säkerställer aktuell status och vad planen framåt är.
Du kommer att hantera många beställningar digitalt, inklusive en fördelad mail med nya förfrågningar, och hålla koll på kunder som har avtal.
För att lyckas i denna roll bör du ha erfarenhet av orderhantering eller liknande arbetsuppgifter, god förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt, stark kommunikationsförmåga och kundfokus, samt noggrannhet och förmåga att arbeta strukturerat.
Vi söker dig med:
• Eftergymnasial utbildning – logistik och planering eller inköp (eller arbetslivserfarenhet)
• Datorvana och ha erfarenhet av affärssystem
• Strukturerad och stresstålig
För denna tjänst krävs att du genomgår och godkänns enligt gällande bestämmelser för säkerhetsskydd vilket kan ställa krav på ett visst medborgarskap.
Meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av IFS/ERP eller arbetat i annat affärssystem (SAP)
• Erfarenhet av arbete hos eller i relation till SAAB
Du erbjuds
SAAB erbjuder en långsiktig karriär där du får vara med och driva teknikutvecklingen framåt.
Hos oss finns det stora utvecklingsmöjligheter där du kan växa i din roll och få en djupare förståelse för hela processen inom din profession.
Vi satsar på kontinuerlig utbildning och lärande för att du ständigt ska kunna utvecklas och förbättra dina färdigheter.
Vår företagskultur präglas av goda kollegiala relationer och en positiv arbetsmiljö.
Du erbjuds även:
• Kollektivavtal
• Friskvårdsbidrag
• Stora utvecklingsmöjligheter och karriärvägar
• Aktiesparprogram
Om SAAB Aeronautics:
SAAB är ett globalt företag som levererar världsledande produkter, tjänster och lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet.
SAAB har verksamhet och kunder i över 100 länder och har cirka 20 000 medarbetare.
SAAB är ett företag som står för innovation, kvalitet, professionalism och ansvarstagande.
SAAB har en stark företagskultur som präglas av öppenhet, respekt, engagemang och kundfokus.
Aeronautics är ett affärsområde inom Saab AB med 3 000 anställda och erbjuder luftburna system med relaterade subsystem, obemannade luftsystem och aerostructures.
Aeronautics ansvarar bland annat för utvecklingen av JAS 39 Gripen.
Om Framtiden AB:
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering.
Vi vill göra skillnad i människors liv.
Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega.
Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.
Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos SAAB.
Rekryteringsprocess:
Urval sker löpande
Intervju (Framtiden)
Referenstagning
Intervju SAAB
Beslut
Säkerhetsprövning
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Villkor:
Start: omgående/enligt överenskommelse
Arbetstider:
Kontorstid, mån-fre (flextid)
Ort:
Linköping
Omfattning:
100% heltid
On-site med möjlighet till distans vid speciella behov