Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi letar nu efter en Projektledare som kan gå in i ett uppdrag för ett strategiskt projekt hos vår kund inom bank- och finanssektorn. Vår kund spelar en nyckelroll i den kommande omvandlingen av den svenska betalmarknaden. De befintliga produkterna kommer successivt att fasas ut och ersättas med produkter baserade på ISO-standarder. Denna transformation av hela betalningsmarknaden i Sverige är en spännande resa som ger en unik möjlighet att få erfarenhet av förändringsarbete samtidigt som stabil och säker drift av den befintliga infrastrukturen bibehålls.
Konsultens roll kommer att justeras i takt med projektets framsteg.
Arbetsuppgifterna inkluderar att:
• Tillsammans med projektägare och projektgruppen planera projektflödet, vilket omfattar projektplanering, kostnadsprognoser, resursfördelning med mera.
• Säkerställa att dokumentationen utförs och håller hög standard. Detta innefattar både projektdokumentation såsom riskanalyser, beslutsloggar, och BGA-material samt dokumentation relaterad till projektleveranser, exempelvis tjänstebeskrivningar och systemdokumentation.
• Förankra och bekräfta beslut i enlighet med Bankgirots processer.
• Löpande följa upp och övervaka delmål, risker, kostnader med mera.
• Proaktivt identifiera, kommunicera och hantera avvikelser för att minska deras påverkan.
• Rapportera och informera om projektets framsteg och status till både interna och externa intressenter samt styrgruppen. Fungera som föredragande i projektets operativa styrgrupp.
• Motivera, inspirera och ge stöd till projektgruppen.
• Ansvara för den dagliga operativa ledningen och uppföljningen av arbetet.
• Säkerställa överlämning till förvaltning eller mottagande part.
Önskad erfarenhet:
• Erfarenhet av att leda projekt inom flytt och migrering samt erfarenhet av insourcing.
• Ska ha grundläggande teknisk kunskap.
• Förmåga att kommunicera effektivt med både kundens interna verksamhet och externa leverantörer.
• Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och leda komplexa projekt.
• Stark förmåga att se helheten och förstå sammanhang.
• Ledig och inspirerande ledarskapsförmåga.
• Förmåga att snabbt fatta välgrundade beslut.
• Utmärkt pedagogisk och kommunikativ kompetens.
• Arbetar på ett strukturerat sätt och har god analytisk förmåga.
• Kan uttrycka sig väl på både svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
• Kompetens inom presentationsteknik och att leda workshops.
• Erfarenhet av att arbeta agilt.
• Har erfarenhet från både affärsverksamhet och IT-verksamhet.
Tillträde och ansökan
Startdatum: omgående eller enligt överenskommelse
Slutdatum: 2025-12-31 med möjlighet till förlängning
Sista ansökningsdagen: ASAP
Hybrid: möjlighet till viss del arbete på distans
Ort: Stockholm, Liljeholmen
Kontaktperson: 0790 06 27 11
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.