Undersköterskor till Hemtjänsten i Grängesberg
Skicka ansökan 12 dagar kvar
Undersköterska
12 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.Arbetsplatsen Kom och arbeta hos oss i hemtjänsten i Grängesberg! Här möter du engagerade och kunniga kollegor som tycker om att vara på jobbet. Vi har en fin sammanhållning där vi hjälper varandra och inget sitter fast. Vi söker nu nya medarbetare som vill jobba med oss och göra skillnad för människor. Arbetsuppgifter Du ska arbeta utifrån vård- och omsorgsförvaltningens mål där vårdtagaren är i fokus. Du arbetar med den personliga omvårdnaden såsom hjälp med hygien, klädsel och dusch samt stöd/hjälp vid matsituation. Du är ansvarig för praktiska insatser i form av städning, inköp och tvätt. Du ska utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter enligt delegering samt ha kontakt med anhöriga och andra vårdgivare. I arbetsuppgifterna ingår administrativa arbetsuppgifter i form av planering och dokumentation enligt socialtjänstlagen. Som undersköterska arbetar du också som fast omsorgskontakt, vilket innebär ett extra ansvar för ett antal vårdtagare. Arbete på andra arbetsplatser inom vård- och omsorgsförvaltningen förekommer.  Kvalifikationer • Undersköteskeutbildning eller erfarenhet av att arbeta med äldre.  • Personliga egenskaper såsom förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ, vara flexibel, vara lyhörd inför andras behov samt ha god samarbetsförmåga. • Vana att använda mobil och dator som arbetsredskap. • Körkort fordras. Det här får du av oss! Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss. I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas. Det är med Lagandan som vi tar oss an vårt uppdrag och strävan mot vår vision om att vara framtidens, tillväxtens och möjligheternas kommun. Anställningsform Tillsvidare Omfattning: Heltid Arbetstid: Schemalagd arbetstid med arbete varannan helg. Tillträde: 250107 eller enligt överenskommelse. Antal platser: 4 Upplysningar Enhetschef Lena Göransson, 0240-565792 Arbetstagarorganisation: Kommunal nås via kommunens växel: 0240-86000 Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 241127. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-15
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 4
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk