Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad och noggrann
Payroll Specialist för att ansluta till vårt ekonomiteam.
I denna roll kommer du att vara ansvarig för att säkerställa att alla löneprocesser utförs korrekt och i tid.
Du kommer att arbeta nära HR- och det globala payroll teamet för att hantera alla aspekter av löneadministration.
Ansvarsområden: - Hantera och bearbeta löneutbetalningar för alla anställda.
- Säkerställa korrekt inrapportering av arbetstid, frånvaro och övertid.
- Föra noggranna register över alla lönerelaterade data.
- Utföra regelbundna löneavstämningar och säkerställa korrekt rapportering till myndigheter.
- Hantera och svara på frågor från anställda angående lön och förmåner.
- Samarbeta med HR för att säkerställa att nyanställda får rätt lön och att förändringar i anställningsförhållanden sker korrekt.
- Hålla sig uppdaterad med lagstiftning och regler gällande löneadministration.
Kvalifikationer: - Relevant utbildning inom ekonomi (lön) eller liknande.
- Minst 3-5 års erfarenhet av lönehantering.
- God kunskap om svenska löne- och skatteregler.
- Erfarenhet av att arbeta med lönesystem, gärna SAP.
- Utmärkt organisationsförmåga och noggrannhet.
- Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.
- Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vad vi erbjuder: - Konkurrenskraftig lön och förmåner.
- Möjlighet till professionell utveckling och utbildning.
- En inkluderande och stödjande arbetsmiljö.
Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete dock behöver du infinna dig på plats ett par gånger i veckan.
Varmt välkommen in med din ansökan, observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan utsatt datum.
Vid frågor
[email protected]072 077 02 63