Arbetsbeskrivning
I Årjängs kommun vill vi möta framtiden med att tänka nytt och annorlunda. Det är viktigt att vi kopplar upp oss mot det som växer, tänker plats och arbetsplats tillsammans och tar vara på möjligheter som finns. Därför har vi idag ett antal pågående samarbeten med bland annat Karlstads universitet och näringslivet. Här finns det utrymme för nya människor och idéer.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker timvikarier till våra gruppbostäder!
Att arbeta som stödassistent är ett ansvarsfullt arbete som ger personlig utveckling och mycket glädje tillbaka, du är med och skapar en meningsfull vardag för brukaren. Välkommen med din ansökan till oss!
Vi arbetar utifrån varje brukares behov av stöd med målsättning att våra brukare ska kunna vara delaktiga i samhället och leva ett så självständigt liv som möjligt. Som stödassistent ger du stöd till brukaren i alla aspekter i livet. Du utgår från personens individuella behov och arbetar medvetet för att den personen ska använda sina förmågor så självständigt som möjligt. Varje person har en individuell genomförandeplan från vilken stödet utgår ifrån. Du stödjer och hjälper till vid personlig omvårdnad så som personlig hygien, av- och påklädning, förflyttningar. Vardagliga sysslor så som matlagning, tvätt och städ. Fritidsaktiviteter och sociala kontakter samt delegerad sjukvård. Arbetet utförs i brukarens hem, på boende eller på annan plats där brukaren vistas. Du kan ha varierande arbetstider så som exempelvis dag, kväll, natt, jour, helg och heldygn.
I verksamheten kan det förekomma delegerade HSL-insatser såsom medicin och insulingivning.
KVALIFIKATIONER
Du har godkänd eller pågående utbildning från vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att jobba med människor. Det är viktigt att du har en positiv människosyn, att du är flexibel, trygg och lyhörd. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom LSS och utmanande beteende.
Det är viktigt att du har god datavana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska för att kunna dokumentera i verksamhetssystemet Life Care.
De formella kraven är viktiga för oss men det är också viktigt hur du är som person. För att kunna arbeta och trivas hos oss behöver du vara trygg och kunna ta ansvar. Du är en lugn och stabil person som kan sätta gränser.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Giltigt B-körkort.
Utdrag ur polisens belastningsregister krävs.
ÖVRIGT
För att kunna utföra vissa arbetsuppgifter som innefattar känslig information kan medarbetare behöva logga in med sin personliga e-legitimation. E-legitimation är en elektronisk identitetshandling som kan jämföras med andra former av legitimation, såsom pass.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.