Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss!
Om arbetsplatsen
Som enhetschef för BoDa verksamhet enligt LSS har du en unik möjlighet att prägla och skapa något meningsfullt.
BoDa är en verksamhet där både boende och daglig verksamhet finns inom samma enhet. Genom att i denna roll vara den drivande kraften bakom enheten kommer du att påverka människors liv och forma en inkluderande miljö. Om du vill leda och skapa förändring och göra verklig skillnad.
Är du redo att vara en nyckelspelare i att skapa något unikt och meningsfullt?
Välkommen till verksamheten för funktionsstöd i Ale kommun, där vi tillsammans med samlad äldreomsorg, myndighets- och specialiststöd samt individ- och familjeomsorg skapar en inkluderande arbetskultur. Funktionsstödet i Ale kommun är uppdelat i 10 enhetsområden och fokuserar på boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans samt olika former av stöd, ledsagning och avlastning.
Vi söker nu en enhetschef med mod, trygghet och tydlighet till vår Krokstorps BoDa-verksamhet som är belägen i Älvängen.
Arbetsuppgifter
Som enhetschef kommer du att vara en nyckelspelare i en dynamisk ledningsgrupp bestående av nio andra enhetschefer, tillsammans med kvalitets- och utvecklingsenheten samt en engagerad verksamhetschef. Din roll sträcker sig från att vara operativ till att agera strategiskt, där du med entusiasm driver arbetet med ett salutogent förhållningssätt. Det nära samarbetet inom socialförvaltningen är inte bara viktigt, det är avgörande för att på bästa sätt genomföra uppdraget och skapa en inkluderande atmosfär där glädje och kvalitet präglar leveransen till dem vi är här för att stödja.
Ditt övergripande ansvar omfattar inte bara personal, verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö, utan även att aktivt främja evidensbaserat arbete i enlighet med gällande lagstiftning, föreskrifter samt kommunens riktlinjer. Du kommer att vara en nyckelperson i att skapa en hållbar och positiv arbetskultur där varje individ spelar en viktig roll i att forma framtidens funktionsstöd.
Kvalifikationer
Vi letar efter dig med erfarenhet inom funktionsstödsområdet, starkt ledarskap och har akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du är en tydlig, trygg och modig ledare som kan navigera mellan operativa och strategiska aspekter. Ditt fokus är att driva arbetet evidensbaserat och i linje med gällande lagar, föreskrifter och kommunens riktlinjer.
I din personlighet finns en vilja och drivkraft att kontinuerligt skapa mervärde för dem som vi är här för att stödja. Du fungerar som en inspirerande ledare som inte bara strävar efter din egen framgång utan aktivt arbetar för att främja medarbetarnas individuella utveckling. Ditt känsliga sinne för balansen mellan kvalitet och effektivitet är ett viktigt verktyg när du navigerar genom arbetsuppgifter och beslut, och det gör dig till en nyckelfigur i att skapa en hållbar och framgångsrik verksamhet.
Övrigt
Vi arbetar aktivt med rekryteringen under rekryteringstiden.
Beredskapstjänstgöring ingår, ca 2-3 gånger per år.
Vid ett erbjudande om anställning behöver du kunna uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.