Strategic Buyer till SAAB
Skicka ansökan 10 dagar kvar
Inköpare Strategisk inköpare
10 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Ser du dig själv i en roll där du är i förarsätet för bättre upphandling och inköp? Är du en lagspelare som kan utvärdera, förhandla och kommunicera med både interna och externa intressenter för att utveckla en effektiv leverantörsbas, då kan du vara den vi söker.

OM TJÄNSTEN:

Som Strategisk Inköpare kommer du att vara en del av ett team som driver den strategiska agendan i relation till nyckelleverantörer och avancerad teknik för Saab Surveillance’s produkter. Du kommer att ha ansvar för strategiska leverantörer, vilket innebär ett kommersiellt ansvar för att säkerställa optimerade affärslösningar för Saab.

Du kommer att arbeta nära produktion, produktledning, produktdesign och leverantörer för att anpassa krav och hitta möjligheter att tillföra värde för Saab i termer av kvalitet, kostnad och teknik. Du kommer också att vara ansvarig för leverantörsprestanda och stödja organisationen vid eskalerade problem.

Saabs Strategiska Inköpare har en viktig roll i utvecklingsprojekt för att driva inköpsaktiviteter och fatta kommersiellt sunda beslut inom varje projekt. Dina ansvarsområden är att fokusera på långsiktiga kostnadsaktiviteter, upprätta leverantörsavtal och kontinuerligt styra och förbättra samarbetet med Saabs leverantörer. I denna roll kan du även tilldelas specifika projekt, såsom strategiska make-buy beslut eller lokalisering av leveranskedjan i strategiska länder.

VI SÖKER DIG SOM HAR:

Vi söker dig som har en stark affärsförståelse och affärsmannaskap, med en drivkraft att förbättra och utmana vår verksamhet med ett kommersiellt och analytiskt förhållningssätt. Du har förmågan att tänka och agera strategiskt för att nå våra mål, och eftersom din framgång är starkt beroende av ett nära samarbete med interna intressenter och leverantörer tror vi att du är en sann lagspelare och en utmärkt kommunikatör. Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet. Du kan även ha en civilingenjörsexamen inom industriell ekonomi med specialisering inom inköp.

Vidare tror vi att du har:

  • Förmåga att utveckla avtal som stöder kommersiella intentioner
  • Juridisk och kommersiell erfarenhet
  • Bevisad förmåga att driva effektiva leverantörsrelationer
  • Stort engagemang för att stödja och skapa energi i våra team
  • God orientering i ledningssystem, Uppförandekod, ERP-system
  • Ett proaktivt tillvägagångssätt, är självgående och kan arbeta självständigt
  • Erfarenhet av att arbeta i en process- och projektstyrd miljö
  • Kunskap och/eller erfarenhet av Lean, Six Sigma, 5S etc. är en bra merit
  • Ett intresse och/eller erfarenhet av att arbeta i en tekniskt driven kultur
  • Utmärkta kunskaper i tal och skrift på engelska och svenska
OM KUNDFÖRETAGET:

SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. På sikt finns goda möjligheter till anställning hos kundföretaget.

ÖVRIG INFO:
  • Omfattning: Heltid
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Placering: Järfälla
  • Kontaktuppgifter: Erik Samor
  • Lön: Marknadsmässig

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-15
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Administratör Orderhanterare Orderkoordinator Orderadministratör Kontorsadministratör Logistikadministratör Administrativ koordinator
18 dec
Upphandlare Upphandlingskonsult Offentlig upphandlare Upphandlingssamordnare Upphandlingsspecialist Upphandlingsadministratör
13 dec
Revisor Inköpare Rådgivare Analytiker Controller Projektledare Lönespecialist Ekonomiassistent Kredithandläggare Redovisningsekonom Business Controller Ekonomiadministratör CFO (Chief Financial Officer)
13 dec
Inköpare Purchaser Upphandlare
17 dec