Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att vara med och leda och utveckla vår LSS-verksamhet in i framtiden. Just nu söker vi en enhetschef till ett föräldravikariat.
Du kommer att vara en viktig del av ledningsgruppen, som består av 14 enhetschefer som tillsammans med avdelningschefen driver våra LSS-boenden. Vissa chefskollegor har du ett närmare samarbete med, där ni tar ett större gemensamt ansvar för ett klusterområde. Här får du arbeta med engagerade och nytänkande kollegor.
ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar för tre gruppboenden, två på landsbygden och ett i centrala Eskilstuna Genom ett nära ledarskap ser du till att medarbetarna får stöd och att verksamheterna utvecklas i rätt riktning. Du ser till att stöd och service för varje enskild brukare planeras, dokumenteras och följs upp. Med god planering och styrning uppnår vi hållbara resultat. Du utgår ifrån LSS-lagstiftningen för att säkerställa att individerna får rätt stöd för att kunna leva ett självständigt och meningsfullt liv.
Som ledare är du trygg med att leda på distans eftersom verksamheterna är utspridda i Eskilstuna. Förutom verksamhetsansvar ingår personal- och budgetansvar. Det är ett plus om du har erfarenhet av förändringsledning, gärna kopplat till nya arbetssätt och välfärdsteknik. Du kommer till en lärande och föränderlig organisation där vi använder varandras och medarbetarnas kompetenser. För dig är det självklart att bidra med dina kunskaper och nyfiket inhämta nya.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som gillar att arbeta med grupper och har haft en arbetsledande roll. Förutom att du är en trygg ledare önskar vi att du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med personer med livslånga eller mycket långa funktionshinder då det är målgruppen du kommer att möta. Samtidigt har du kunskap om de metoder och arbetssätt som vi använder.
Du har en högskole- eller universitetsutbildning inom sociala omsorgs-, beteendevetarprogrammet, socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Körkort är ett krav då det är verksamhet på landsbygden.
Som person är du nyfiken, driven och vågar testa nytt. I ditt ledarskap är du lyhörd, prestigelös och engagerad och skapar delaktighet samtidigt som du tydligt kan visa riktningen. Uppdraget är brett med många kontaktytor där din kommunikativa och samverkansförmåga kommer väl till pass. Du är analytisk och arbetar systematiskt och strukturerat, både på kort och lång sikt. Du är trygg i dig själv och ber om stöd när det behövs. Du drivs av att utvecklas, både i arbetet och som människa.
Tillsammans möter vi framtidens utmaningar inom vård och omsorg varmt välkommen med din ansökan!
Eskilstuna kommun har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar på urvalsfrågorna blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Här kan du läsa mer om bakgrunden till beslutet: https://jobb.eskilstuna.se/personligt-brev
ÖVRIGT
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar cirka 3000 medarbetare som tillsammans ser till att Eskilstunas äldre och personer med funktionsnedsättning får den vård och omsorg som de behöver. Förvaltningen är uppdelad i en stab och de fem verksamhetsområdena äldreomsorg, funktionshinder, hälso- och sjukvård, bistånd och bemanning. Vi är nästan 70 olika professioner som gör skillnad i andra människors liv, varje arbetsdag.
Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.
Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap.
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.
Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.