Arbetsbeskrivning
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet.
En av våra medarbetare går i pension och vi söker därför en byggprojektledare till projektenheten på avdelningen fastighetsteknik på tekniska förvaltningen.
Vi erbjuder en formbar roll utifrån din bakgrund där du erbjuds goda möjligheter till individuell utveckling för att få den kompetens som vi eftersträvar hos våra byggprojektledare.
På Kristianstad kommun får du jobba med samhällsviktiga projekt tillsammans med medarbetare från både tekniska förvaltningen och övriga förvaltningar.
Rådhus Skåne kommer att bli din arbetsplats i direkt närhet till bussar och tåg. Vi ser fram emot din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som byggprojektledare kommer du att planera och genomföra ny-, om- och tillbyggnadsprojekt med stort fokus avseende kvalitet, tidsplanering och ekonomi. Du ansvarar för hela processen från förslag till färdigt projekt. I uppgifterna ingår upphandling enligt LOU, planering, projekterings- och byggledning. Du planerar byggprojekten tillsammans med berörd verksamhet och fastighetsförvaltare. I projektledaruppdraget ingår även att genomföra förstudier på eventuellt kommande projekt.
Under projektets gång hanterar du löpande information och samordning med den personal som bedriver verksamhet på berörd fastighet. Du kommer att tillhöra Projektenheten som består av ett team, drivna, kompetenta projektledare inom bygg och specialister inom el, VVS, styr och CAD-samordnare. Vi lägger stor vikt att skapa hållbara projekt med hög kvalité mot våra verksamheter genom nära samarbete och erfarenhetsutbyte mellan projektledare, specialister och övrig medarbetare.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du har byggteknisk utbildning från högskola, gymnasium, YH eller annan utbildning som arbetsgivaren anser relevant för arbetsområdet samt minst 5 års arbetslivserfarenhet inom byggbranschen.
Krav för rollen är relevanta certifieringar/behörigheter såsom BAS-P och god kännedom om entreprenadjuridik såsom AB och ABT. I arbetet förekommer avtalstecknande med konsulter och entreprenörer vilket kräver god skriftlig förmåga i svenska språket samt engelska motsvarande gymnasienivå. Givetvis hanterar du Office-paketet i ditt dagliga arbete. Meriterande för rollen är erfarenhet av arbete under LOU, Autocad samt Antura. Du som söker till hos har B-körkort för manuell växellåda för att enkelt ta dig runt i kommunen vid behov.
Du är en engagerad person som självständigt och under eget ansvar arbetar med flera samtidigt pågående projekt. Som projektledare har du lätt för att samarbeta och tycker om att bygga relationer, både internt och externt. Du är strukturerad, ekonomiskt sinnad, lätt att författa texter, har en hög känsla för service och besitter god lyhördhet inför projektens alla intressenter.
Om du blir erbjuden anställning behöver du beställa och visa upp ett utdrag ur polisens belastningsregister.
ÖVRIGT
Tekniska nämnden ansvarar genom tekniska förvaltningen för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Nämnden har även uppdraget att ordna kommunal vatten- och avloppsförsörjning (VA) och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer alternativt lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via medborgarcenter 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.