Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av den digitala transformationen och arbeta med att förbättra förutsättningarna för digitalisering av hälso- och sjukvård och socialtjänst? Har du god kunskap om hur vårdens ekosystem fungerar? Vill du bidra till den digitala infrastrukturen genom samverkan med aktörer inom framförallt vård och omsorg, men också övriga aktörer inom offentlig förvaltning? Då kan det här vara en roll för dig!
Vi söker nu kvalificerade utredare till avdelningen Analys och utredning.
Avdelningen ansvarar för att leda och genomföra utredningar och rapportsammanställningar i samband med regeringsuppdrag och andra utvecklingsuppdrag samt att följa och analysera sektorns utveckling. På avdelningen hanterar man även remissärenden och ansvarar för myndighetens produktion, behandling, analys och utlämnande av statistik och mikrodata.
Om tjänsten
För denna tjänst behöver du kunna söka, inhämta och analysera stora mängder information samt kunna omvandla den till rapporter och muntliga presentationer. Du kommer att leda och delta i arbetet med regeringsuppdrag, utredningar och remisser med såväl externa som interna deltagare.
Arbetsuppgifter och frågeställningar kan variera och ofta arbetar du mot en deadline. Du behöver också kunna koordinera dina uppdrag och utredningar med andras och få in olika expertis i arbetet. Arbetet ställer stora krav på självständighet, men du kommer i hög grad att arbeta tillsammans med kollegor i arbetsgrupper internt och externt.
Vi ser att du har erfarenhet av att leda eller delta i uppdrag och utredningar som syftar till att främja digital utveckling och innovation särskilt inom offentliga verksamheter. Du behöver också ha erfarenhet av att leda arbetsgrupper i projekt och leverera mot mål i tid.
Om dig
Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen. Därför söker vi dig som ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Som person styrs du av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande i ditt arbete. Du kan hantera komplexa frågor och är van att själv ta ansvar för dina uppgifter och att driva processer framåt. Vi ser även att du som person är strukturerad och har en god samarbetsförmåga.
Vi söker dig som har:
• relevant akademisk utbildning
• flera års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och rapportskrivning
• erfarenhet av att leda komplexa projekt och initiativ
• goda färdigheter i att uttrycka dig i tal och skrift i svenska språket.
Det är meriterande för tjänsten om du har:
• arbetat med digital verksamhetsutveckling inom hälso- och sjukvård
• erfarenhet av agilt arbetssätt
• tidigare arbetat med e-hälsa och välfärdsteknik
• erfarenhet av arbete i regeringskansliet eller deltagande i statlig offentlig utredning (SOU) som utredare eller utredningssekreterare
Vad erbjuder vi?
Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.
Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.
På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss
Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av:
Enhetschef Camilla Hallström: 076-140 26 59,
HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98.
Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 6 december 2024. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.
Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.
Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.
Hos oss arbetar cirka 400 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se
Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.