Arbetsbeskrivning
Vill du göra skillnad i en dynamisk roll med stor betydelse för våra verksamheter?
Vi söker två engagerade och noggranna personaladministratörer till Bemanningsenheten – en tjänst är en tillsvidareanställning då vår kollega går i pension, och den andra är ett vikariat under en föräldraledighet.
Här får du arbeta i en omväxlande roll där du är en nyckelperson för att stödja våra verksamheter och göra skillnad varje dag!
Din roll
I rollen som personaladministratör kommer du att spela en central roll i att säkerställa bemanning inom barnomsorg, äldreomsorg och omsorgen kring personer med funktionsnedsättning. Du blir en del av vårt team och kommer att arbeta med:
- Bokning av vikarier och planering av personal utifrån verksamheternas behov.
- Stöd till enheter i schemafrågor och bemanningslösningar.
- Administrativa arbetsuppgifter såsom arbete i personalsystem, arkivering, statistik, fakturahantering, rekrytering samt utbildning av chefer och schemaläggare.
Då vi står inför ett systembyte under nästa år, får du en viktig roll i övergången till det nya systemet, där vi förväntar oss att du är drivande i att lära dig och implementera nya verktyg. Du kommer att vara en av tre systemansvariga, där du underhåller systemet, ger support och utbildar användare.
Din kunskap och erfarenhet
Vi söker dig som är lösningsorienterad, strukturerad och serviceinriktad. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du:
- Har minst gymnasieutbildning, gärna med påbyggnad inom exempelvis personalvetenskap.
- Är en skicklig administratör med goda samarbets- och kommunikationsförmågor.
- Är stresstålig och duktig på att prioritera och lösa problem.
- Har god datorvana och gillar att snabbt sätta dig in i nya system.
Erfarenhet av system som Personec P, Varbi, Winlas och/eller bemanningssystem är meriterande, och vi fäster stor vikt vid din personliga lämplighet.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Din framtida arbetsplats
Bemanningsenheten är en del av HR-avdelningen och har sitt kontor i kommunhuset. Här arbetar vi tillsammans för att skapa en effektiv bemanningsprocess för våra verksamheter. Tillsammans med tre kollegor blir du en viktig del av vår enhet och en uppskattad resurs för våra verksamheter. Du får ett arbete med stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter.
Vi jobbar varierande arbetstider förlagda vardagar mellan 6.00-15.30.
Välkommen till ett roligt och betydelsefullt arbete! Ansök idag och bli en del av vårt team på Bemanningsenheten!
Vill du veta mer om din framtida arbetsplats och Vara kommun kan du läsa mer här https://vara.se/
Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag.
Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus.
I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål!
Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!
Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.