NU SÖKER VI EN ORDER FULLFILLMENT ADMINISTRATOR TILL PANASONIC
Skicka ansökan 12 dagar kvar
Orderadministratör
12 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Workshop söker efter en Order Fullfillment Administrator som ska jobba för vår kund Panasonic, som har sitt kontor i Solna. Du kommer att ingå i deras Consumer-team och arbeta huvudsakligen med att supportera kunders beställnings- och leveransprocess.

Det är en operativ roll med varierande arbetsuppgifter där du kommer att ha daglig kontakt med externa distributörer, lagerleverantörer, kunder samt interna kollegor i alla nordiska länder.

Som Order Fullfillment Administrator har du möjlighet att vara involverad i varje steg på vägen från att skapa order till leverans och fakturering. Du kommer att skapa och utföra inköpsorder i SAP och skapa leveranser samt följa upp tidsplan, identifiera avvikelser och hjälpa till att säkerställa att kunderna får en positiv upplevelse från början till slut.

Några av dina dagliga arbetsuppgifter:

  • Orderhantering, främst inom B2B i SAP, samt försäljningsorder och utleveranser.
  • Erbjuda god support på telefon och e-post till externa och interna kunder vad gäller försäljningsorder, leveransbekräftelse, administration av restorder, lager- och prisförfrågningar.
  • Följa upp leveranser och se till att allt blir rätt längst hela leveransprocessen, samt hantera returer och kundkreditar.
  • Administrera och följa upp inkommande förfrågningar.
  • Kontakt med lager/speditörer, externa och interna kunder samt nyckelpersoner inom Panasonics centrala organisation i Europa.
  • Kontinuerligt arbeta med att identifiera förbättringsområden för avdelningen, företaget och kunderna och arbeta med att implementera dessa förbättringsområden.

Som person har du förståelse för olika tillvägagångssätt inom administration och hur du tillämpar detta i ditt arbete. Du har ett kundorienterat tänkande och agerar efter tankesättet "kund-kommer-först".

Vi söker dig som har:

  • 2-3 års relevant erfarenhet från en liknande roll
  • Vi ser gärna att du har god kunskap i SAP, eller annat likvärdigt ordersystem
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska (talar och skriver), grundläggande förståelse för skandinaviska språk är en merit
  • Utmärkt kundfokus och kommunikationsförmåga
  • Starka administrationsfärdigheter med stor uppmärksamhet på detaljer
  • Innovativ, driven och flexibel

Placering: Solna, StockholmStart: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelseArbetstid: HeltidAnställning: Tillsvidare, med 6 månaders provanställning. Du anställs hos oss på Workshop och arbetar som konsult för Panasonic

Varmt välkommen med din ansökan! Vi håller intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag för tjänsten är lördagen den 30 november. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail.WorkShop – The consumer experience agency är Nordens största och ledande retailbyrå och jobbar med några av världens största varumärken. Vi kombinerar strategiska, kreativa och taktiska tjänster för att kunna skapa innovativa kundupplevelser både online och offline. Var med och skapa unika och engagerande pop up koncept åt olika varumärken, bli en av marknadens bästa brand ambassadors, utveckla och driv butikskoncept eller bli expert på sociala medier. WorkShop är med hela vägen från idéstadiet till genomförandet. Vår kultur präglas av en stark gemenskap där alla har möjligheten att få sin röst hörd.

Lär dig mer om vårt företag påWorkShopoch följ oss gärna påFacebook,LinkedInochInstagram!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-15
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk