Arbetsbeskrivning
If you are looking to work in Sweden’s capital you’ll appreciate the central location of the Radisson Blu Royal Viking Hotel, at Norrmalm in Stockholm, which is directly opposite the hotel is Central Station.
Our 459 sleek rooms and suites are designed for a good night’s sleep with a focus on well-being and relaxation. A scenic address by the Baltic Sea guarantees that fresh seafood is served to our guests daily at Stockholm Fisk Restaurant. And our rooftop bar HIGH, offers guests refreshing drinks and top-floor views of the islands and archipelago.
The hotel also houses 17 elegant and innovative meeting spaces with a capacity of up to 150 people, plus an atrium large enough to host 450 guests.
Assistant Housekeeping Manager
Är du en mästare på detaljer och älskar att hålla ordning? Om du säger Yes I Can! är det kanske just dig vi söker till vårt team på Radisson Blu Hotel!
På Radisson Blu Hotel är vi ett sammansvetsat team som skapar oförglömliga stunder för våra gäster. Vi arbetar nära med vår externa part som utför rumsstädningen på hotellet för att säkerställa högsta möjliga kvalitet och driva nytänkande projekt inom avdelningen. På Royal Viking har vi 459 hotellrum och vi sträver efter toppstandard i dem alla, är du taggad på utmaningen?
Vi söker dig som har en kombination av ett öga för detaljer och en förmåga att organisera. Som Assistant Housekeeping Manager blir du en nyckelperson som säkerställer att varje hörn av hotellet glänser och att vårt team levererar service i världsklass. Här uppskattas initiativförmåga, kompetens inom excel och ett öga för det lilla extra – hos oss är inget "bara bra nog."
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
- Leda och övervaka det dagliga arbetet för Housekeeping-teamet
- Utföra dagliga inspektioner av gästrum och andra städområden
- Inspirera och motivera teamet för att förbättra och effektivisera vår service
- Planera och föreslå hur avdelningen kan utvecklas för att möta hotellets och avdelningens behov
- Fungera som en ledare som utvecklar och leder teamet
Vi söker dig som:
- Har dokumenterad erfarenhet av en liknande roll i en kvalitativ miljö och kan visa upp goda resultat inom ledarskap och teamstyrning
- Är positiv, strukturerad och har en passion för högkvalitativ service
- Är drivande och ambitiös med förmåga att inspirera teamet att överträffa gästernas förväntningar
- Har god kommunikationsförmåga och ett analytiskt tänkande
- Har erfarenhet av att arbeta med excel (meriterande men inget krav)
Om du har ett skarpt öga för detaljer, trvs med att jobba som ett team och älskar att skapa enastående gästupplevelser, då är det här jobbet för dig!
Kom och bli en del av vårt team och hjälp oss att Make Every Moment Matter!