Servicekoordinator till Sveba Dahlen
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Servicekoordinator
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en driven och lösningsorienterad teknisk servicekoordinator som brinner för att driva affärsresultat och säkerställa högkvalitativ service. Du trivs i en föränderlig miljö med högt tempo där du kommer inta en central roll mellan våra servicetekniker och kunder.

Sveba Dahlen grundades 1948 och är idag en ledande aktör inom utveckling och tillverkning av bagerimaskiner och pizzaugnar. Våra varumärken är Sveba Dahlen och Glimek. Huvudkontoret ligger i Fristad, utanför Borås. Sveba Dahlen ägs av den amerikanska koncernen Middleby Corporation, som är noterat på Nasdaq och har en stark global position inom utrustning för restauranger, storkök och bagerier.

Dina arbetsuppgifter

Som servicekoordinator kommer du huvudsakligen att ansvara för att leda och planera så att serviceteamet når sina resultat- och leveransmål löpande. Du stödjer teamet i att bibehålla ett bra samarbete med våra befintliga kunder och hjälper till att knyta nya kundkontakter. Du bidrar även till att följa upp och säkerställa tydlighet, ekonomiska resultatet samt effektiviteten inom serviceteamet.

Dina ansvarsområden

  • Planera och koordinera serviceuppdrag inom teamet, säkerställa att resurser används effektivt och att projekt håller tidsramar
  • Upprätta och underhålla goda relationer med kunder, svara på frågor och ge support
  • Hantera och administrera beställningar från kunder, säkerställa att alla detaljer
  • Fakturera avslutade arbeten och se till att fakturorna är kompletta
  • Teknisk support till tekniker
  • Ansvara för att hantera offertförfrågningar för serviceordrar
  • Ansvarar för att kundreklamationer från kunder och montörer registreras i systemet

Din profil

Till rollen som servicekoordinator söker vi dig som är engagerad, serviceinriktad och ansvarstagande samt har ett sinne för struktur och ordning. Du har en stark samarbetsförmåga och är en god kommunikatör och känner dig trygga att ta snabba beslut. Du är affärsmässig, och har förmågan att utveckla affärsinsikter hos teamet. Du har någon form av teknisk utbildning/erfarenhet inom relevant område för tjänsten.

För att vara aktuell för tjänsten har du

  • god kommunikativ förmåga
  • erfarenhet från liknande tjänst
  • teknikintresse och teknikförståelse
  • vana av servicesystem, affärssystem och excel
  • god svenska och engelska i tal och skrift

Din ansökan

Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mirnessa Omerika [email protected].
Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-15
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk