Arbetsbeskrivning
Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang.
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef leder, utvecklar och följer du upp verksamheten för att nå uppsatta mål. Du ansvarar för budget, personal, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. Tillsammans med medarbetarna arbetar du för kvalitetsutveckling med LSS-lagen som grund. Du kommer att ansvara för personlig assistans.
Tillsammans med övriga chefer i verksamhetens ledningsgrupp driver du verksamhetsgemensamma frågor utifrån ett helhetsperspektiv.
Din anställning börjar med en noggrant planerad introduktion, följt av spännande utmaningar i din roll som chef. Ditt uppdrag innebär att leda och följa upp verksamheten samt säkerställa en god arbetsmiljö dina medarbetare och en ekonomisk balans. Du har ansvaret för att enhetens uppdrag genomförs med hög kvalitet och goda resultat, samtidigt som du bidrar till att göra funktionshinderomsorg i Eksjö kommun till en fortsatt attraktiv arbetsgivare. Du kommer att ha tillgång till olika stödfunktioner såsom administratör, ekonom, verksamhetsutvecklare och HR.
Kontinuerlig kompetensutveckling kommer att erbjudas inom ramen för det kommungemensamma chefs- och ledarutvecklingsprogrammet. Som ny chef kommer du bland annat att tilldelas en mentor för att stödja dig i din nya roll.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomutbildning, eller annan av arbetsgivaren bedömd relevant högskoleutbildning. Du har en kandidatexamen där socialrätt är en del av den relevanta utbildningen. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbetsledning och det är meriterande om du tidigare har arbetat inom LSS-verksamhet. Erfarenhet av budget och personalansvar ser vi som meriterande. Tjänsten kräver att du är strukturerad och organiserad. Du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer vilket innebär att du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Ditt ledarskap skapar delaktighet och ansvarstagande ute i organisationen. Du är aktiv, lyhörd och närvarande som ledare med en förmåga att hantera så väl sakfrågor som medarbetare på ett professionellt sätt.
Som person är du ansvarstagande, samarbetsorienterad och trygg i dig själv. Du tar egna initiativ och har en god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete. För att trivas i rollen som enhetschef har du ett lösningsfokuserat förhållningsätt. Givetvis brinner du för arbetet med människor och har alltid brukaren och medarbetaren i fokus i ditt arbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
ÖVRIGT
Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen.
Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt:
- Pass
- Nationellt ID-kort som visar medborgarskap
- ID-kort kombinerat med personbevis där
medborgarskapet framgår.
Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige
Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.