Operativ inköpare till Saab
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Inköpare Operativ inköpare
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Saab Dynamics söker en engagerad och erfaren operativ inköpare! Som operativ inköpare kommer du att arbeta inom avdelningen som ansvarar för anskaffning av komplexa system för produktionen på Saab Dynamics. Detta är en rolig och utmanande roll där du får möjlighet att växa och ta nästa kliv i karriären! Din framtida utmaning Som operativ inköpare kommer du tillhöra avdelningen som ansvarar för anskaffning av komplexa system för produktionen på Saab Dynamics. I din roll kommer du att vara en del av ett inköpsteam och ha ansvaret för specifika produktområden samtidigt som du stöttar sektionen med inköpsrelaterat stöd. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta att skapa inköpsorder baserat på sektionens behov, följa upp leveranser, leveransbevakning och hantera returer i nära samarbete med inköpskvalitet och strategiska inköpare. I rollen ingår det även att skicka förfrågningar, utvärdera offerter och förhandla pris då avtal saknas samt uppdatera affärssystem med ledtider och pris etc. På Saab Dynamics arbetar man löpande med kostnadsbesparingar och affärsmässighet, vilket också kommer att vara en del av dina arbetsuppgifter. Arbetet är både stimulerande och utmanande med ett omfattande nätverk av kontakter både inom företaget och externt, och hos Saab Dynamics får du tillgång till kompetenta och stöttande kollegor i en miljö som främjar personlig utveckling. Kravspecifikation Vi söker dig som gärna har några års erfarenhet från inköpsarbete, samt relevant utbildning inom inköp eller logistik. Krav för tjänsten är att kunna kommunicera professionellt både på svenska och engelska. Kunskap i system som IFS ERP, Qlick Sense och Officepaketet (särskilt Excel) är meriterande. Personliga egenskaper Det är viktigt att ha förmågan att arbeta strukturerat med många olika pågående ärenden samtidigt och samtidigt upprätthålla en god relation med både leverantörer och internkunder. För att trivas i rollen är du kommunikativ som person och har god förmåga att arbeta självständigt likväl som i team och kan driva på ditt arbete på ett professionellt vis. Utöver externa kontakter i leverantörsgränssnittet kommer du även att interagera med många internt, vilket innebär att man måste göra sig familjär med Saab processer. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ort: Linköping Uppdragstid: Efter överenskommelse, långsiktigt uppdrag Erbjudande Det här är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men arbeta hos kunden. Som konsult på Jefferson Wells erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Jefferson Wells är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla. Vid frågor är du välkommen att kontakta [email protected]. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-14
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre