ÖVERSIKT ÖVER FÖRETAGET
BVI® är en global tillverkare av oftalmologiska medicintekniska produkter med uppdraget att leverera högkvalitativa lösningar och innovation för att främja ögonkirurgi och förbättra patienternas syn. Med nio decennier av utveckling av ledande produkter och lösningar samarbetar BVI med ögonkirurger för att förbättra synen för miljontals patienter över hela världen. Vårt team stödjer operationsteam i mer än 115 länder över hela världen, antingen direkt eller genom vårt nätverk av betrodda distributörer. Våra pålitliga varumärken inkluderar: Beaver® (knivar och blad), Visitec® (kanyler), Malosa® (engångsinstrument), Vitreq® (vitreoretinala kirurgiska produkter) och PhysIOL® (premium intraokulära linser).
AVSIKT
Stödja kunder genom att tillhandahålla aktuell och relevant information, lösa frågor, svara på klagomål och göra det lilla extra för att kunderna ska bli nöjda samtidigt som du utför dina uppgifter på ett effektivt, professionellt och artigt sätt.
Fungera som frontlinjesupport för kunder för att säkerställa att kunderna är nöjda med produkter, tjänster och funktioner.
Bygga hållbara relationer av förtroende genom öppen och interaktiv kommunikation både internt och externt. Upprätthålla register över kundinteraktioner, behandla kundorder, fysiskt skicka iväg kundorder, följa kommunikationsprocedurer, riktlinjer och policyer.
ANSVAR
· Svara på e-post-, telefon- och faxförfrågningar från befintliga och potentiella kunder på ett effektivt sätt.
· Se till att alla kundsamtal/förfrågningar hanteras inom överenskomna tidsramar.
· Registrera in information om mottagna samtal; upprätthålla detaljerade och korrekta register genom ERP- och CRM-system.
· Behandla beställningar, fysiskt förbereda leveranser, returauktoriseringar och förfrågningar om kreditnotor i tid och korrekt.
· Identifiera, lösa och registrera kundinteraktioner genom att samarbeta med tillverkningsanläggningar och andra interna avdelningar och platser efter behov.
· Lagerhantering
· Göra Inköp orders
· Prioritera arbetsbelastningen, organisera din egen tid så att deadlines hålls och förfrågningar besvaras snabbt eller skickas till rätt person.
· Övriga arbetsuppgifter, specialprojekt vid behov
· Kommer primärt ansvara för våra kunder i Danmark
BEHÖRIGHETSKRAV: KUNSKAPER, FÄRDIGHETER OCH FÖRMÅGOR
· Kunskap om MS Office-paketet
· Kunskap om färdigheter och praxis för kundservice
· Baskunskap om Excel
· Förmåga att använda positivt språk
· Förmåga att hantera flera prioriteringar samtidigt
· Förmåga att etablera och upprätthålla effektiva arbetsrelationer med medarbetare, chefer och kunder
· Förmåga att förbli lugn, särskilt under press
· Positiva interaktioner med medlemmar i organisationen
· Tidsplanering
MINIMIKRAV PÅ UTBILDNING OCH ERFARENHET
· Flytande Danska och Engelska i tal och skrift. Svenska är ett plus då det är ett svenskt kontor
· Måste ha god datorvana och ha förmåga att lära sig programvaror, t.ex. Microsoft Office och andra databaser (ERP-system)
· Exceptionell uppmärksamhet på detaljer och noggrannhet
· Stark kommunikation och interpersonella färdigheter
· Stark problemlösningsförmåga med hög energi och anpassningsförmåga
· Förstå och demonstrera BVI:s vision och kärnvärden
· Lugnt och konsekvent uppträdande
· Påvisbar förmåga att arbeta i en miljö av konsensus och kulturell känslighet
· Tidigare erfarenhet av kundtjänst är en fördel
· Kunskap om den oftalmologiska industrin eller medicinteknisk industri är en fördel
TJÄNSTER
Vi söker 2 tjänster och det finns möjlighet för deltidsarbete på en av tjänsterna efter överenskommelse.
Intervju kommer att ske löpande.