Medicinsk sekreterare till verksamhetsområde kirurgi i Kristianstad
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Handledare Sekreterare Läkarsekreterare Medicinsk sekreterare
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag. Letar du efter möjligheten att utvecklas som medicinsk sekreterare i ett team med högt i tak, där vi hjälps åt, månar om varandra och har roligt tillsammans? Sök till oss! Centralsjukhuset Kristianstad (CSK) är nordöstra Skånes akutsjukhus. Här bedrivs akutsjukvård under dygnets alla timmar av kvalificerade och engagerade medarbetare. CSK har det stora sjukhusets resurser och det mindre sjukhusets närhet och samhörighet. Hos oss arbetar cirka 2 600 medarbetare. Inom verksamhetsområde (VO) kirurgi i Kristianstad bedrivs kirurgi inom flera olika specialiteter. Här finns en stor mottagningsverksamhet, våra två vårdavdelningar och verksamheten bedrivs också delvis på annan enhets vårdavdelning. Vi är en stor och händelserik verksamhet. Vårt team består av administratörer, medicinska sekreterare, operationsplanerare och chefsstöd. Tillsammans gör vi våra mottagningar och avdelningar till en framåtdrivande och utvecklande verksamhet med trivsamt arbetsklimat. Vi har en god sammanhållning inom teamet och stämningen i vår verksamhet präglas av öppenhet och tolerans för varandras olikheter där vi hjälper varandra över gränserna. För oss är det viktigt att kunna skratta och ha roligt på arbetet samtidigt som vi snabbt kan ställa om och vara professionella när situationen kräver det. Med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Välkommen till vårt härliga team! ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi två medicinska sekreterare till oss för kommande pensionsavgångar. En tjänst är på bröstmottagningen och den andra är på onkologimottagningen. Som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du bland annat med dokumentation i datajournalsystemet Melior, utskrifter från MedSpeech samt registreringar i det patientadministrativa systemet Pasis. Du är en viktig del i teamens dagliga arbete och är delaktig i utvecklingen av verksamheten inom teamet. Våra medicinska sekreterare har sin huvudanställning inom VO kirurgi med placering på mottagningar, avdelningar eller specialuppdrag. VO kirurgi är ett stort verksamhetsområde med mycket att göra och högt tempo. Du arbetar nära sjuksköterskor och läkare och i arbetet har vi en tydlig struktur, gemenskap och öppet klimat. Vi erbjuder dig varierande arbetsuppgifter med goda möjligheter till utökade ansvarsområden, exempelvis som ansvarig för något av enhetens IT-system, utförande av registrering och statistikuppdrag för nationella kvalitetsregister eller som handledare. Det finns även möjlighet till vidareutbildning inom diagnosklassificering. Som ny hos oss får du en anpassad introduktion utifrån dina erfarenheter och du får följa en kollega i god tid innan hens pensionsavgång. Så här beskriver medarbetarna vår arbetsplats: • Vi är en viktig del i en kedja för att patienterna ska få bästa tänkbara vård i rätt tid. • Teamarbetet ger en god sammanhållning mellan oss medarbetare och vi hjälper till, ställer upp för varandra och skrattar mycket. • Vi har bra och tydliga arbetsrutiner som gör att arbetet blir klart i tid och ger arbetsglädje. Är du nyfiken på tjänsten och vår arbetsplats? Hör gärna av dig så berättar vi mer! KVALIFIKATIONER Eftersom vi är väldigt måna om att behålla ett gott samspel inom teamen lägger vi stor vikt vid vad du som person kan tillföra till oss. För att lyckas i rollen behöver du vara trygg i dig själv, trivas i en händelserik verksamhet och ha god förmåga att balansera flera uppgifter parallellt. Du arbetar noggrant och strukturerat samtidigt som du med enkelhet kan prioritera om när det behövs och fokusera på det som är viktigast för stunden. För att vara behörig krävs att du har en utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration (80p KY/400p YH), alternativt att du har läst en motsvarande utbildning till läkarsekreterare. Du är även välkommen att söka om du är i slutet på din utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration och vill börja arbeta efter du har fått din examen. Därutöver behöver du ha goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift och goda kunskaper i medicinsk terminologi. Det är fördelaktigt om du har goda språkkunskaper i engelska. Likaså är det en fördel om du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och har lätt för att sätta dig in i och navigera i nya administrativa system. Vi är väldigt stolta över vår sociala arbetsmiljö och förväntar oss att du bidrar till det goda samarbetet med såväl dina närmsta kollegor som med övriga medarbetare i verksamheten. Som person är du nyfiken, lyhörd och har en prestigelös inställning gentemot ditt arbete och dina kollegor. I ditt bemötande är du empatisk och du har förmåga att skapa tillit och förståelse i det mänskliga mötet/mötet med patienten samtidigt som du håller dig professionell i din roll. I ansökan vill vi att du bifogar en kopia på ditt examensbevis från din medicinska sekreterarutbildning eller ett registreringsintyg från dina pågående studier. Är du vår nya kollega? Sök till oss idag! Vi ser fram emot att lära känna dig. ÖVRIGT Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt. På https://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-14
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet Tillsvidare