Arbetsbeskrivning
Ekbacka 6 är ett vård- och omsorgsboende beläget i centrala Borgholm som nu söker en utbildad undersköterska alternativt vårdbiträde. Hos oss arbetar vi i små multiprofessionella team med omsorgstagarna och i nära samarbete med anhöriga. Vi jobbar för att skapa en trygg och meningsfull vardag med utvecklande aktiviteter och stimulans.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens sociala omsorg innefattande
•äldreomsorg
•kommunens hälso- och sjukvård
•individ- och familjeomsorg
•omsorg om funktionsnedsatta
•administrativ enhet
Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp.
Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på tre förvaltningar och två kommunala bolag. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans. Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig bl.a. ett roligt och utvecklande arbete, trevliga och kompetenta kollegor, en mycket aktiv personalförening.
Vill du bli en av oss? Skicka din ansökan redan i dag då vi intervjuar löpande.
ARBETSUPPGIFTER
På Ekbacka 6 hjälper och stödjer du omsorgstagarna i vardagen utifrån beställning av biståndshandläggaren och utför de insatser som är beviljade enligt Socialtjänstlagen. Du arbetar nära och i multiprofessionellt team med kollegor, hemsjukvård, kommun rehab, biståndshandläggare och enhetschef.
Vi arbetar utifrån värdegrund och värdighetsgarantier och arbetar fortlöpande med kvalitetsarbete.
Att du har ett gott bemötande och förhållningssätt är en viktig förutsättning. Du skall kunna ta emot och genomföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
För att arbeta hos oss ska du vara minst 18 år och ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Vi söker dig som är utbildad undersköterska alternativt vårdbiträde. Det är meriterande om du har arbetat inom äldreomsorgen tidigare.
Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt och ett genuint intresse av att arbeta med människor. Du har lätt att arbeta såväl självständigt som i team, är nyfiken, initiativtagande och ser det som en självklarhet att bidra till ett gott arbetsklimat. Vi söker dig som har goda datorkunskaper och vana vid administrativa arbetsuppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet där bemötande, samarbetsförmåga och engagemang ingår.
För erbjudande om anställning ska ett utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person, blankett 442-3 uppvisas. Utdraget beställs via polismyndighetens hemsida, www.polisen.nu.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Före erbjudande om anställning ska ett utdrag ur Polisens belastningsregister uppvisas. Detta görs som ett sista steg i rekryteringsprocessen.
OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.