OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Ekonomi och kontorsansvarig rekryteras till internationellt företag i City!
Ekonomiansvarig Kontorsansvarig
Utgått

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag: Nu söker vi en ekonomiansvarig till ett spännande konsultbolag inom hållbarhet. Arbetsplatsen ligger centralt i Stockholm och på kontoret arbetar ca 10 medarbetare. Om önskan är att arbeta heltid finns det möjlighet att lägga på arbetsuppgifter som t.ex. ansvar för kontoret samt att delta administrativt i diverse projekt. Men tveka inte att ansök om du önskar arbeta deltid. Arbetsuppgifter: Ungefär 30-40 % av din arbetstid kommer bestå av uppgifter inom området ekonomi. - Fakturahantering, inkommande och utgående - Skattedeklarationer - Pensionsutbetalningar - Löneadministration (15-20 löner) - Veckovisa likviditets- och kassaflödesprognoser - Månadsrapportering av resultat, bokslut - Skapa underlag för den årliga budgeten och årsredovisningen - Sammanställning av projektintäkter - Budgetbas och prognos - Rapportering av KPI För att fylla ut med uppgifter för att nå 100 %-tjänst (om så önskas) skulle någon eller några av följande områden kunna ingå i tjänsten; - Marknadsföring och uppdatering av hemsida - Linkedin-uppdateringar, nyhetsbrev mm. - Projektledning - Kontorsansvar - Arbetsmiljöarbete Din bakgrund: För att lyckas i rollen bör du arbetat som ekonomiansvarig i åtminstone 3-5 år där det ingått löneadministration. Om du i ditt nästa arbete söker mera variation är denna roll kanske just den det du söker. En bred roll som du kan utveckla i ett mindre familjärt team. Har du erfarenhet av affärssystemet NetSuite är det starkt meriterande. Bra kunskaper i Excel och engelska är två måsten för att trivas med dina arbetsuppgifter. Det krävs att man kan arbeta självständigt men även att vara kommunikativ och arbeta i lag. Varmt välkommen med din ansökan, bifoga gärna ett engelskt CV, tack och skriv gärna om du helst arbetat del eller heltid. Ring om du har frågor!/ Helena 0733-818981 Om oss: Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-14
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Samordnare Controller It-controller Trafikutredare Projektcontroller Trafikkoordinator Avdelningscontroller
13 dec
Ekonom Bokförare Redovisningsekonom Bokföringsassistent Redovisningskonsult Redovisningsansvarig Redovisningsassistent
22 dec
Ekonom Bokförare Ekonomiexpert Ekonomistrateg Ekonomikonsult Ekonomiansvarig Ekonomiassistent Ekonomisamordnare Ekonomikoordinator Ekonomihandläggare Bokföringsassistent Ekonomiansvarig chef Financial Controller Ekonomiadministratör Redovisningsassistent CFO (Chief Financial Officer) Ekonomi- och löneadministratör
21 dec