Administrativ handläggare för skolskjuts
Skicka ansökan 7 dagar kvar
Handläggare Administrativ handläggare
7 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.
Barn- och utbildningsförvaltningen är organiserad efter huvudverksamheterna förskola, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, vuxenutbildning, arbetsmarknad samt stödverksamheterna. Du kommer arbeta på barn- och utbildningsförvaltningens centrala kontor i Kinna tillsammans med kompetenta och erfarna handläggare, utredare och verksamhetsutvecklare. Vi finns som stöd till kommuninvånare, nämnd, verksamhetschefer, rektorer, medarbetare och inte minst till varandra. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en administrativ handläggare som har ansvar för skolskjutsen i kommunen. Du kommer att ansvara för planering och handläggning av bland annat kommunens skolskjutsar. Skolskjutsverksamheten innefattar resor mellan hemmet och grundskolan, anpassad grundskola och anpassad gymnasieskola, samt korttidsboende. Handläggningen ska grundas i lagstiftningen och kräver att man är saklig, konsekvent samt kommunicerar med berörda på ett tydligt sätt. Handläggningen sker mestadels i det digitala systemet Optiplan. I uppdraget kommer även budget, upphandling och avtalsförvaltning att ingå. Du kommer att ingå i ett team där ni tillsammans har ansvar för olika ansvarsområden. Upptill handläggningen av skolskjutsarna kommer tjänsten att omfattas av olika administrativa uppgifter som är förekommande på barn- och utbildningsförvaltningen. Dessa arbetsuppgifter kommer att diskuteras i rekryteringen och det är därför viktigt att det i din ansökan framgår vilka erfarenheter du har inom administrativt arbete. Kontaktytorna i den här tjänsten är många och arbetet innebär mycket kontakt med vårdnadshavare, rektorer och ett nära samarbete med de skolskjutsentreprenörer som kommunen tecknat avtal med. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenheter från kommunal verksamhet och arbete inom skola samt myndighetsutövning, och har kunskaper om skollagen, kommunlagen och förvaltningslagen då handläggningen innefattar myndighetsutövning. Om du inte har erfarenheter inom samtliga delar, kan du i stället ha en fördjupad administrativ utbildning.     För att du ska lyckas i ditt uppdrag behöver du:  - Vara strukturerad, noggrann och konsekvent. Ditt arbete behöver ske enligt en tydlig process. För dig är det viktigt att organisera och planera ditt arbete, slutföra det som påbörjats och hålla deadlines.  - Ha en god samarbetsförmåga då du har många kontaktytor och kommer samarbeta med kollegor, förvaltningsledning och rektorer.  - Vara lösningsorienterad och kunna tänka i nya banor och finna nya lösningar på gamla och nya behov och problem.  - Ha förmågan att sätta dig in i andras situation, lyssna, förstå och visa hänsyn.    Du är van vid arbete i Officepaketet och kan använda IT-system som verktyg för att effektivisera ditt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Optiplan. För den här tjänsten behöver du kunna tala, skriva och förstå svenska. ÖVRIGT Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle. I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten. Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Intervjuer sker 27 november.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-13
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare