Arbetsbeskrivning
Vi på Jobcenter Göteborg söker dig som är pensionär eller arbetar med annat som är intresserad av att arbeta som behovsanställd med människor och administration som handledare oss.
Du kommer att arbeta med att handleda och stötta våra arbetssökande till arbete eller studier.
Du får gärna ha erfarenhet av att arbeta med arbetssökande personer, rekrytering och ha ett brett kontaktnät men det är inget krav.
Det är viktigt att du har god datakunskap då en viss administration tillkommer.
Tjänsten är en behovsanställning men kan komma att utvecklas framåt. För tjänsten så krävs det att du är en godkänd handledare enligt arbetsförmedlingens kravprofil:
Alternativ 1
Utbildning:
Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
Arbetslivserfarenhet:
Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2
Utbildning:
Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet:
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
– Arbetsledning med personalansvar.
– Personalansvarig
– Omställningsarbete för arbetssökande
– Studie- och yrkesvägledning
– Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
– Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
– Arbete med social- och grupp-psykologi
– Karriärvägledning.
Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.
Vid ansökan vill vi att du skickar med intyg som styrker att du är en godkänd handledare enligt arbetsförmedlingens kravprofil.Vid intresse kontaktar du Nina på Jobcenter i Ljungby:[email protected] / 076-0222624