Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
Har du flera års erfarenhet av fordonsbranschen och vill ta steget in i ett mer ansvarstagande yrke? Då kan rollen som verkstadsansvarig vara något för dig. Arbetet som verkstadsansvarig är varierande i den mån att du dels arbetar med verkstadsplanering och garantihandläggning, dels ger stöd åt mekanikerna i verkstaden. Då rollen innefattar både praktiska och administrativa moment är det en fördel att ha tidigare erfarenhet av olika roller inom branschen. I rollen som verkstadsansvarig har du ansvar för den dagliga driften av verkstaden och kontakten med kunderna, det är därför viktigt att du som person är serviceinriktad och ansvarstagande. Du kommer vara en viktig del av företaget och arbetar tillsammans med dina medarbetare mot att ständigt förbättra verkstaden och kvaliteten på arbetsuppgifterna. Vi ser att du som person är driven och lösningsorienterad, samt stimuleras av att arbeta i ett högt tempo.
Euromaster är ett mycket väletablerat företag inom fordonsbranschen och på just denna verkstad skulle du jobba tillsammans med ca. 11st andra mekaniker/däckmontörer innehavande god kompetens. Arbetet är en heltidstjänst med start omgående eller utefter överenskommelse. Intervjuer kommer ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Passa därför på att ansöka redan idag!
Arbetsuppgifter:
Som verkstadscoach hos vår kund har du en bred roll, där du har ansvar för den dagliga driften av verkstaden. Arbetsuppgifterna som bland annat ingår i yrket är att planera och följa upp verksamheten, ta hand om befintliga leverantörs- och kundrelationer, samt skapa nya kontakter.
Din profil:
I syfte att lyckas i tjänsten som verkstadsansvarig ser vi att du bör ha:
- En fordonsteknisk utbildning eller arbetserfarenhet som kan anses likvärdig.
- Några års erfarenhet av en ledande roll.
- Innehaver B-körkort.
- Behärskar svenska och engelska väl i såväl skrift som tal.
Det är meriterande om du:
-Har tidigare erfarenhet av att vara verkstadsadministratör, försteman eller teamleader.
-Har god datorvana.
Du som person:
-Drivs av att entusiasmera andra och skapa en bra teamkänsla.
-Engagerad och lägger ned tid och energi på ditt arbete.
-Är intresserad av utveckling inom företaget och av medarbetare.
-Gillar utmaningar och problemlösning.
-Trivs i en roll med mycket ansvar.
Ansökan:
Detta är en tills vidare heltidstjänst med omgående anställning. Vi gör löpande urval samt intervjuer och önskar därför få din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Filip Sörensen på 073 525 10 64