Arbetsbeskrivning
I Varbergs församling myllrar det av liv, många människor besöker våra tre kyrkor och vi har ett rikt församlingsliv med diakoni, musik och ungdomar.
Inom församlingen finns även begravningsverksamhet med krematorium, kapell och flera kyrkogårdar som förvaltas av engagerade medarbetare. Till allt detta finns flera fastigheter att sköta om och vi har en stödjande verksamhet inom kansliet som bidrar till en god förvaltning.
Som kanslichef har du en nyckelroll för att säkerställa en ändamålsenlig och professionell stödjande verksamhet för Varbergs församling. I din roll kommer du att ha ett övergripande ansvar för kansliets verksamhet, budget samt personal och arbetsmiljö. Du kommer också att ansvara för ärende- och protokollhantering för kyrkoråd och kyrkofullmäktige.
Till den här rollen söker vi en trygg och kunnig medarbetare som kan lotsa de anställda inom kansliet till att bli det allra bästa stöd för verksamheten och själva trivas och må bra. I rollen som kanslichef jobbar du nära kyrkoherden och finns med i en chefsgrupp.
Kvalifikationer:
- Goda ledaregenskaper, samt erfarenhet av budgetarbete och arbete med förtroendevalda
- Högskoleutbildning inom ekonomi, förvaltning, personal eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Tillträde enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag är 30 november
Rekryteringen sker löpande.
Övriga upplysningar:
Lennart Lundqvist, kyrkoherde,
[email protected], tel 0340-81301
Mirjam Johansson, kyrkorådets ordförande,
[email protected], 073-0654727
Fackombud:
Jan Grundström, Vision,
[email protected], tel. 035-177943
Ammi Jonsson, KyrkA,
[email protected], tel. 073 852 03 74