OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

ECCO söker Store Manager till butik i Väla Helsingborg
Chef Butikschef
Utgått

Arbetsbeskrivning

ECCO söker en butikschef till ECCO i Väla, Helsingborg!

Är du en person som drivs av försäljning och ledarskap - Då är du den vi söker!

Du kommer att driva och leda ett team där kunden står i fokus, då vi önskar att vara skobutiken som erbjuder bäst service på marknaden. I din roll som butikschef är du ansvarig för butikens försäljning, drift och resultat.

Som butikschef arbetar du mesta delen av din tid operativt på golvet tillsammans med teamet. Du ansvarar också för bland annat schemaläggning, medarbetarsamtal, teamsmöten, mål- och resultatdiskussioner. Du har fullt ansvar för butiksdriften, såsom lagerstyrning, beställningar, att kampanjer och försäljningsaktiviteter planeras och genomförs enligt ECCO´s riktlinjer, samt att gällande resultatmål, nyckeltal och budget uppnås.

För att lyckas i rollen tror vi att du är en engagerad och inspirerande ledare som motiveras av att utveckla dina säljare och skapa ett vinnarteam som har roligt på jobbet. Du måste tro på att engagerad personal är vägen till framgång.

Du tycker om att jobba i ett högt tempo i ett dynamiskt företag där du kan vara med och påverka utvecklingen. Du inser vikten av att vara en förebild i alla lägen. Genom fokus på säljteknik och ett stort intresse i kundmötet skapar du återkommande kunder.

För att trivas i rollen som butikschef är du en målinriktad och självgående tävlingsmänniska. Att du brinner för mode och trender ser vi som en självklarhet, samt att du verkligen önskar att jobba med ECCO produkter.

Vi söker dig som:

• Är kund- och resultatorienterad

• Är ambitiös, energisk och positiv

• Är lösningsorienterad, strukturerad och handlingskraftig

• Ser tillgänglighet för medarbetare som en självklarhet i ditt arbete

• Har erfarenhet av att coacha och utveckla ett säljteam mot utmanande säljmål

• Har ledarerfarenhet från detaljhandeln där du haft fullt budget- och personalansvar

• Har god insikt i detaljhandelsavtalet

• Har god ekonomisk förståelse

• Har ett stort intresse för försäljningstekniker

• Behärskar att arbeta i flera olika datorsystem som t.ex. Office 365, schemaläggningssystem, samt rekryteringssystem.

• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.


Som ansvarig har du ett varierande schema där du arbetar olika typer av pass, baserat på vad verksamheten har för behov. Ditt schema kommer att innebära både kvällar och helger.

Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpande. I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt referenstagning.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-11-13
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk