Arbetsbeskrivning
Brinner du för administrativt arbete, ekonomiska arbetsuppgifter och avtalshantering? Är du en eldsjäl som gillar att lära dig nya saker och vill påbörja din karriär med ett startskott? Då ska du söka denna tjänst till Visma!
OM TJÄNSTEN
Om Visma Enterprise: Visma Enterprise AB ingår i en av Europas största IT-koncern och levererar marknadsledande som effektiviserar verksamheter runt om i Sverige. På deras 12 kontor arbetar ca 330 anställda och deras lösningar producerar fler än en miljon lönespecifikationer varje månad.
Om rollen & dina arbetsuppgifter: Rollen som Financial Assistant är en administrativ roll med tillhörande ekonomiska arbetsuppgifter. Vi söker efter dig som är junior i din roll men som har en utbildning inom området ekonomi. Detta är ett konsultuppdrag för att täcka upp en föräldraledighet, varpå uppdraget är från den 2 december till 31 augusti 2025.
I rollen kommer du att reguljärt arbeta med fakturering, avtalshantering, leverantörs- och kundreskontra samt andra administrativa uppgifter. Du kommer ingå i ett team och din placeringsort är Ängelholm, med möjlighet att arbeta delvis på distans när du är varm i kläderna.
Du erbjuds: Hos Visma jobbar du i en av Europas ledande IT-koncerner som kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. De är stolta över deras kompetenta och engagerade medarbetare och de tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet.
De erbjuder dig en flexibel och balanserad arbetsmiljö med deras hybridmodell, där du tillåts arbeta både hemifrån och från kontoret. De vill att du ska växa och briljera med dina prestationer och ger dig verktygen för att lyckas.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Löpande ekonomiarbete, t.ex. avtalshantering, fakturering, leverantörs- och kundreskontra
* Bistå i arbetet med enklare avstämningar, kontroller, periodiseringar och bokföring
* Hantera interna IT-system
* Bistå övriga avdelningar med allmän ekonomiadministration
* Licensadministration för system vi säljer externt
* Bistå i arbetet med framtagning av års- och månadsbokslut
* Andra förekommande administrativa uppgifter
VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom området ekonomi
- Har ett intresse för IT
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Yrkeserfarenhet från likvärdiga arbetsuppgifter inom ekonomi
- Goda kunskaper i Google sheet och Excel
För att lyckas ser vi gärna att du är självgående, har god numerisk analytisk förmåga och har lätt att lära dig nya saker. Att vara noggrann i denna roll är en självklarhet och vi ser även att du har enkelt att samarbeta med andra och trivs i omväxlande miljöer där du hela tiden får chansen att växa och plocka på dig ny kunskap.
Övrig information
- Start: 2 december
- Omfattning: 80%
- Placering: Ängelholm, med möjlighet att arbeta delvis på distans när du blivit varm i kläderna
- Arbetstider: Kontorstider
- Om uppdraget: Detta är ett konsultuppdrag från och med den 2 december till den 31 augusti 2025 för att täcka upp ett föräldravikariat
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Visma här!