Interim Förvaltningschef Omsorgsförvaltningen
Skicka ansökan 5 dagar kvar
Förvaltningsledare
5 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Livia Consulting söker för kunds räkning en Interim Förvaltningschef med placering i Bohuslän.

Vi söker en erfaren och drivande förvaltningschef som vill ta ansvar för att leda och utveckla omsorgsverksamheten i en politiskt styrd organisation.

Uppdraget är på 80% av en heltid med krav på närvaro fyra dagar i veckan med start i mars då ordinarie förvaltningschef går på tjänstledighet.

Om tjänsten

Som interim förvaltningschef kommer du att ha verksamhets-, budget- och personalansvar för omsorgsförvaltningen. Rollen innebär att du är underställd kommundirektören och ingår i kommundirektörens ledningsgrupp. Du kommer att rapportera direkt till omsorgsnämnden och arbeta nära dess ledning för att implementera nämndens mål.

Arbetsuppgifter

  • Styrning och ledning: Driva och ansvara för verksamheten inför omsorgsnämnden, tillsammans med ledningsgruppen.
  • Mål- och resultatarbete: Implementera omsorgsnämndens mål och bidra kostnadseffektivt i linje med verksamhetens utmaningar och möjligheter.
  • Ekonomi, personal och arbetsmiljö: Säkerställa en effektiv ekonomisk hantering samt arbetsmiljöansvar för förvaltningen.
  • Kvalitets- och utvecklingsarbete: Ständig utveckling av verksamheten för att leverera hög kvalitet och bästa resultat för invånaren.
  • Samverkan: Samarbeta med andra kommunala verksamheter, myndigheter och civilsamhälle för att skapa samordnade insatser.


Kvalifikationer

För att lyckas i rollen behöver du ha dokumenterad erfarenhet och kompetens inom följande områden:

  • Tidigare erfarenhet som förvaltningschef inom omsorgs- eller socialförvaltning, med ansvar för äldreomsorg, funktionshinder samt individ- och familjeomsorg.
  • Relevant akademisk utbildning, eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig.
  • Gedigna kunskaper i Socialtjänstlagen och erfarenhet av att arbeta inom en kommunal verksamhets organisationsstruktur och myndighetsutövning.
  • Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete samt god samarbetsförmåga i säkerhetsfrågor och arbetsmiljö.
  • Dokumenterad kompetensutveckling inom ledarskap och god IT-vana.


Vi erbjuder

Ett uppdrag i en utvecklingsinriktad och samhällsnyttig organisation där du får stor möjlighet att påverka och bidra till förbättringar för invånare och medarbetare. Detta är en interim roll med start under mars månad, där ditt ledarskap och din expertis kan göra skillnad.

vid frågor är du välkommen att kontakta Livia Consultings verksamhetschef.

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-13
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk