Arbetsbeskrivning
HAVEN är ett innovativt, privatägt företag och en del av en av Sveriges ledande badrumskoncerner med en årlig omsättning på över 800 MSEK. Vår koncern inkluderar marknadsledande varumärken som Tapwell, Bricmate och HAVEN - samtliga välkända för sin kvalitet och design. På HAVEN i Oskarström designar, tillverkar och säljer vi exklusiva badrumsmöbler till hela Norden via fackhandeln, med en årlig omsättning på cirka 80 MSEK. Vi är ett team på cirka 20 medarbetare som, i våra nyrenoverade lokaler i Jutans industriområde, skapar premiumprodukter som uppskattas av både konsumenter och professionella på projektmarknaden. Hos HAVEN kombineras kvalitet och estetik för att skapa badrumsmöbler som lyfter varje hem och projekt till en ny nivå av elegans. Vi söker nu efter en positiv och serviceinriktad Kundtjänstmedarbetare till vår serviceavdelning. Läs mer om oss på www.haven.se.
Vad vi erbjuder dig
Som Kundtjänstmedarbetare hos HAVEN kommer du att ha en nyckelroll i att skapa framgångsrika kundrelationer och säkerställa högsta möjliga service. Dina främsta arbetsuppgifter blir att:
* Hantera inkommande samtal och e-post från kunder och svara på tekniska frågor om produkter och tjänster
* Ge råd och vägledning till kunder kring badrumsprodukter, inklusive material, färger och designalternativ
* Skapa och följa upp offerter samt omvandla dem till order vid godkännande
* Administrera och registrera kundorder i företagets system och säkerställa att informationen är korrekt
* Hålla kontakt med kunder för att uppdatera om leveransstatus och eventuella ändringar i beställningen
* Hantera reklamationer och kundärenden samt lösa eventuella problem eller klagomål
* Delta vid behov vid butikskampanjer.
Vi söker dig som trivs i en serviceroll och som uppskattar att arbeta både självständigt och mot tydliga mål. Är du rätt person så finns det bl.a. en möjlighet att du även får ta ett utökat ansvar för vår eftermarknad.
För att vara aktuell för denna tjänst
Vi söker dig med erfarenhet av kundtjänstarbete och gärna in mot detaljhandeln. Du drivs av att leverera förstklassig service till kunderna. Vi värdesätter personliga egenskaper som utåtriktad, jordnära, samarbetsvillig och prestigelös. Du är också lösningsorienterad och flexibel, med förmåga att anpassa dig efter olika kunders behov. Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt, är ett krav.
Meriterande erfarenheter:
* Försäljning till konsumenter, särskilt inom detaljhandelskedjor.
* Erfarenhet av att arbeta med i affärssystemet Jeeves.
* Eftersom vi jobbar mot de nordiska länderna är kunskaper i finska, norska eller danska språket extra meriterande.
Tjänsten är en heltidstjänst, med placering i Oskarström och är tillgänglig omgående. Vi lägger stor vikt vid din inställning och ditt engagemang. Om du vill utvecklas i en dynamisk och inspirerande arbetsmiljö och motiveras av att ge bästa kundservice, då är du den vi söker!
Låter detta som din nästa utmaning?
Om du har den erfarenhet och de kompetenser vi söker, så ser vi fram emot att få din ansökan senast den 29 november. Urvalet sker löpande, så dröj inte med att inkomma med din ansökan. Detta är ett rekryteringsuppdrag där anställningen sker på HAVEN System AB, men där rekryteringsföretaget Human Network sköter rekryteringsprocessen. För frågor angående tjänsten, kontakta rekryteringskonsulten Sinisa Bozic på
[email protected] eller 0708-26 06 23. Ansök via www.humannetwork.se och välj rätt tjänst. Alla erbjudanden om annonseringshjälp undanbedes.
Vi ser fram emot att höra från dig!