OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Receptionist på 80% sökes
Skicka ansökan Annonsen har utgått
Receptionist
Annonsen har utgått

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet från växel- och receptionsarbete? Trivs du som bäst när du får hjälpa andra och sprida positiv energi omkring dig? Tycker du om att organisera och skapa struktur? I så fall borde du läsa vidare och skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Tjänsten är på en myndighet som ligger placerad centralt i Stockholm på två adresser, där den ena är vid Rådhuset och den andra Liljeholmen. Du kommer att vara en del av ett team bestående av två receptionister och en arbetsledande receptionist. Du kommer arbeta efter ett rullande 3-veckors schema. Arbetet är belagt måndag-fredag, under veckan kommer du antingen arbeta förmiddagspass 7.20-14.30 eller eftermiddagspass 10.30-17.40, fredagar 10.30-16.40.

Dina arbetsuppgifter

Som receptionist kommer du att vara förvaltningens ansikte utåt och därför krävs en välutvecklad förmåga att på ett tillfredställande och professionellt sätt bemöta medarbetare och besökare med olika behov och förväntningar. För att klara uppdraget behöver bemanningen i receptionen vara representativ och ansvarskännande med en mycket god samarbetsförmåga, serviceanda och tillmötesgående attityd. Arbetet som receptionist är varierande och innehåller många olika arbetsuppgifter.

Ett urval av vanliga arbetsuppgifter för rollen:

  • Ta emot och hänvisa besökare
  • Svara i telefon och ev. koppla samtal
  • Vara behjälplig till besökare och interna kollegor
  • Hantering av post samt leveranser till receptionen
  • Larma på och av
  • Felanmälning till hyresvärden vid behov
  • Kontakt med förvaltningsservice vid behov av hjälp med tex byte av lampor m. m.
  • Bokning av konferensrum
  • Beställning av kontorsmaterial
  • Inköp och hantering av kontorsmaterial, kök/kaffe, catering
  • Allmän hantering av reception

Dina egenskaper

Som receptionist vid myndigheten ser vi gärna att du är servicemedveten, engagerad och lyhörd. Du sätter besökaren i fokus och är en problemlösare som drivs av en fartfylld vardag med varierande arbetsuppgifter. Du trivs även med att hantera flera parallella arbetsuppgifter. Då en receptionist är lite utav ”spindeln i nätet” så trivs du med att träffa nya människor och är glad och trevlig. Då receptionisten är ansiktet utåt är det viktigt att alltid bära ett leende på läpparna samt alltid vara professionell! Utöver detta är personen noggrann i arbetet och bekväm med att arbeta såväl självständigt som i team.

Är det just dig vi letar efter?

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Kvalifikationer:

  • 2 års erfarenhet av receptionsarbete
  • Kunna flytande svenska i tal och skrift, engelska tal
  • Ha god datorvana och viss teknisk kompetens
  • Ha kunskap och erfarenhet av inpasseringssystem

Omfattning och tillträde

Deltid 80%, konsultuppdrag till 2025-08-30. Start omgående.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34914 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido

Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-12
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb