Det vi utvecklar är avgörande för att brott ska klaras upp och för att förhindra terrorbrott. Vi söker nu en uppdragsledare som i sitt dagliga jobb vill bidra till ett tryggare och säkrare Sverige!
Om arbetsplatsen
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Polisens IT-avdelning har cirka 1200 anställda och ansvarar för all IT som används av myndighetens drygt 40 000 medarbetare. IT-avdelningen är en del i det brottsbekämpande arbetet, som ger service till medborgarna och underlättar för myndighetens medarbetare att utföra sina uppdrag.
Vårt kontor är beläget i moderna lokaler i centrala Stockholm. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Utöver vårt friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid. Andra förmåner finner du här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/
Arbetsuppgifter
Som Uppdragsledare ansvarar du för planering, genomförande och uppföljning av större och mindre uppdrag för myndighetens kameraetablering, i hela Sverige. Du etablerar kamerabevakning på nationellt prioriterade och beslutade orter och områden, arbetar enligt fastställt körschema och övrig dokumentation samt ansvarar för att vid behov, införa förändringar i körschema.
Dina kontaktytor kommer att bestå av externa samarbetspartners (fastighetsägare, leverantörer) och myndighetens regionala samt nationella kontaktpersoner från lokalpolisområden, såsom kameratekniker och IT-samordnare, som är delaktiga i
etableringsprocessen.
Din största uppgift är att hålla ihop och hantera uppdrag där det ingår många deltagare, både internt inom myndigheten och externt.
Du ser även till att leverantören monterar upp kameror samt att övrig utrustning som behövs för datakommunikation sätts upp.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Det är meriterande om du även har:
Personliga egenskaper
Vi söker dig som vill leverera nytta till vår verksamhet, dig som har god problemlösningsförmåga, är strukturerad, pedagogisk och tydlig samt har en god förmåga att dela med sig av sin kunskap till andra. Du är också en god lagspelare, tycker om att skapa nätverk och har ett proaktivt och serviceinriktat förhållningssätt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din personliga lämplighet då arbetet innebär många kontakter externt, inom myndigheten och internt på IT-avdelningen.
Övrig information
Arbetsort: Stockholm/Kungsholmen
Anställningsform: Tillsvidareanställning som kan komma att inledas med provanställning om 6 månader
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Uppdragsledare
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV samt besvara ett antal urvalsfrågor som baseras på kravprofilen för aktuell rekrytering, där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer. Du kan se den fullständiga kravprofilen i jobbannonsen och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Gå in på polisen.se och sök fram den aktuella annonsen, spara ner urvalsenkäten, fyll i den och bifoga den i mailet med din ansökan.
Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via e-post till [email protected] senast den 25 november 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A673.169/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
#LI-Hybrid