Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som Inköpare kommer du spela en central roll i att säkerställa tillgång till rätt material, produkter och tjänster vid rätt tidpunkt och till rätt kostnad. Ditt arbete kommer att vara varierat och kräva både analytiska färdigheter och starka mellanmänskliga relationer. Arbetet kan innebära allt från operativt inköpsarbete till strategiskt ansvar och sourcing.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Anskaffa material i rätt tid, rätt kvantitet och till rätt kvalitet
• Hantering av inköpsbeställningar och fakturor
• Driva och leda leverantörsmöten
• Uppföljning av leveransprestation och flöde
• Optimera tillgänglighet på material efter verksamhetens behov
Om dig
Vi söker dig som brinner för service och problemlösning, och trivs i en roll där du får vara spindeln i nätet. Rollen kräver att du klarar av att både jobba självständigt och med hög noggrannhet, men även kunna snabb omprioritera och arbeta mer intensivt med högt tempo när det krävs.
Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning inom Inköp, ekonomi, logistik eller annat relevant utbildningsområde
• Några års tidigare erfarenhet av likande roll
• Goda kunskaper i SAP och Office 365
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, såväl tal som skrift
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!