Enhetschef till Frösödal/Orrvikens hemtjänst
Skicka ansökan 9 dagar kvar
Chef Enhetschef
9 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du en passion för att leda och förbättra livet för andra? Då kan detta vara ditt drömjobb! Sektor hemtjänst och särskilt boende inom Vård- och omsorgsförvaltningen i Östersunds kommun söker nu en engagerad och driven enhetschef till Frösödal/Orrvikens hemtjänst. Du kommer att bli chef för två arbetslag i den kommunala hemtjänsten, ett i Orrviken och ett på Frösön. Arbetslagen är i sin tur indelade i olika planeringsgrupper för att kunna erbjuda medborgarna en stabil personalstyrka med god kontinuitet och kvalitet. Det är en fantastiskt välfungerande enhet som du får i uppgift att förvalta. Du kommer att ha en nyckelroll för att etablera positiva rutiner och arbetsmetoder i arbetsgrupperna.   Ditt nya jobb I rollen har du personalansvar för ett team bestående av vårdbiträden, undersköterskor och samordnare. Du kommer ansvara för medborgarnas vård och omsorg, personalens arbetsmiljö och verksamhetens ekonomi samt har kontakt med anhöriga, olika vårdinstanser och biståndshandläggare. Som enhetschef ansvarar du även för rekrytering, rehabiliteringsärenden, budgetansvar, verksamhetsutveckling och kvalitetssäkring. Du har förståelse och acceptans för den politiskt styrda organisationen och förstår utifrån den din roll och ditt uppdrag. Som Enhetschef för Frösödal/Orrvikens hemtjänst kommer du ingå i en av sektorns fyra verksamhetsledningsgrupper, Hemtjänst Centrala, tillsammans med sju andra enhetschefer och verksamhetschef. Gruppen bidrar till att du får en helhetssyn på verksamheternas behov och förutsättningar samt kollegialt stöd av dina chefskollegor. Vi erbjuder dig goda förutsättningar för att lyckas i din roll, med stöd från ekonomer, HR-konsulter och andra specialister. Som ny chef får du både en kommungemensam och verksamhetsspecifik introduktion utifrån dina tidigare kompetenser och erfarenheter.   Arbetsuppgifter • Leda, planera, organisera och utveckla verksamheten utifrån uppsatta mål • Ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljöfrågor • Ingår i ledningsgrupp där du har ett helhetsperspektiv för hela verksamheten • Samarbeta med andra myndigheter, organisationer och samarbetspartners   Din kompetens Krav • Akademisk examen som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten • Arbetslivserfarenhet inom äldreomsorg • God datorkunskap/systemvana • Goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt Meriterande • B-körkort • Erfarenhet av ledarskap med personalansvar   Vem är du? Som person är du självständig, initiativtagande och har god förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är en lojal ambassadör för din arbetsgivare och handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer. I rollen behöver du ha en god empatisk förmåga och du har lätt att anpassa dig när förutsättningarna ändras. Du har fallenhet för att skapa dig en helhetssyn och ser till det bästa för hela verksamheten. Det är också viktigt att du är ekonomiskt medveten.   Varmt välkommen med din ansökan!   Så går rekryteringen till Intervjuer kan ske löpande. Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Det ber vi dig komplettera med om det blir aktuellt med en intervju. Östersunds kommun har före annonsering övervägt val av annonseringskanaler och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare. Vad erbjuder vi? Östersunds kommun erbjuder dig förmåner så som betald semester från första anställningsåret, semesterväxling, friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme. Via vår förmånsportal får du ta del av oberoende pensionsrådgivning och en mängd rabatter och erbjudanden. Du kan dessutom få snabbt och professionellt stöd från olika specialister, som till exempel psykologer, jurister och ekonomer, genom Falck Healthcare Personalstöd. Du kan läsa mer om våra förmåner på vår hemsida: https://www.ostersund.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/sa-har-jobbar-vi/lon-och-formaner.html  Om Vård- och omsorgsförvaltningen Att jobba med hjärtat är att vara med och skapa förutsättningar för att alla i Östersund ska kunna leva enklare, rikare och tryggare liv. Hos oss kan det innebära att du jobbar med människor i alla åldrar inom funktionshinder, LSS, hemtjänst eller särskilt boende. Det är viktigt. På riktigt.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-12
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Chef Mood Manager Receptionist Service Manager Servitör/servitris
Idag
Chef Assistent Chefsassistent
Idag