Arbetsbeskrivning
I Gnesta kommun är vi 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Du är varmt välkommen att bli en av oss.
Att arbeta som biståndshandläggare i Gnesta kommun är det fantastiska jobbet för Dig som har ett intresse för både människor och juridik.
Du har möjlighet att utvecklas i din yrkesroll, tillsammans med dina kompetenta och engagerande kollegor.
ARBETSUPPGIFTER
Som biståndshandläggare ansvarar du för att, utifrån gällande lagstiftning, riktlinjer och krav utreda behov samt bedöma, besluta och följa upp insatser både enl. LSS och SoL.
Du kommer att kommunicera skriftligt och muntligt med klienter, anhöriga samt samarbetspartner
Din målgrupp blir personer med fysisk- och psykisk funktionsnedsättning.
KVALIFIKATIONER
Krav:
Vi ser att du som söker till rollen är socionom med tidigare kunskap och erfarenhet
Erfarenhet av att handlägga enl. IBIC
Erfarenhet av att handlägga i datasystem Treserva.
Som person är du stabil, arbetar lösningsfokuserad. Du har en förmågan att kunna samarbeta och samverka med den enskilde, anhöriga, kollegor och externa samarbetspartner.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Gnesta kommun ska du känna dig trygg och kunna ha en god balans mellan fritid, familjeliv och jobb. Du har flera fina anställningsförmåner, till exempel friskvårdsbidrag, utökad föräldraledighet och ett bra försäkringsskydd. Läs mer om kommunens anställningsförmåner på gnesta.se/anstallningsformaner.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, och välkomnar därför sökande med olika erfarenheter och bakgrund.
Gnesta kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.