Administratör till Fjärrvärmenämndens kansli på Energimyndigheten
Skicka ansökan 4 dagar kvar
Administratör
4 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vår vision är Hållbar energi för alla och vi jobbar utifrån den statliga värdegrunden samt våra tre värdeord; trovärdig, modig, och helhetssyn. Nu söker vi dig som vill vara med och förstärka Fjärrvärmenämndens kansli under sex månader. Fjärrvärmenämnden är en självständig organisatorisk enhet vid Energimyndigheten vars ledamöter utses av regeringen. Fjärrvärmekunder och fjärrvärmeföretag kan ansöka om medling sedan förhandling skett mellan fjärrvärmeföretaget och kunden. En medling vid Fjärrvärmenämnden ska hjälpa parterna att komma överens om avtalsvillkor och ska ge fjärrvärmekunden insyn i de förhållanden som har betydelse för innehållet i villkoren för leveransen av fjärrvärme. Fjärrvärmenämnden kan inte fatta några bindande beslut som företaget eller kunden måste följa.  Hos Energimyndigheten finns Fjärrvärmenämndens kansli som sköter bland annat ärenderegistrering och beredning av ärenden. Vi söker nu två handläggande administratörer som kan bidra till vårt arbete med att ge administrativt stöd till Fjärrvärmenämnden.  Dina arbetsuppgifter Du välkomnas till en arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag och engagerade medarbetare. Rättssekretariatet bistår hela myndigheten med rättsligt stöd och består idag av 12 medarbetare. Vid rättssekretariatet finns Fjärrvärmenämndens kansli. Du kommer att, med stöd av några av rättssekretariatets jurister, ansvara för att administrera och handlägga de ärenden som kommer in till kansliet och vara kontaktpunkten mellan myndigheten och Fjärrvärmenämnden. Detta innebär bland annat diarieföring, kommunicering mellan parter, skriva förslag till beslut, svara på frågor från allmänheten, skriva protokoll på sammanträden och medlingar, hantera utlämnanden m.m. Din roll i sammanhanget blir en pusselbit i helheten, där vi tillsammans tar ansvar för att nå de bästa lösningarna.  Din profil Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning, gärna i kombination med en relevant eftergymnasial utbildning. Du ska ha erfarenhet av såväl administrativa uppgifter som ärendehandläggning inom offentlig förvaltning. Meriterande är om du har erfarenhet av verksamhet inom energiområdet. Du ska ha erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem och ha mycket goda kunskaper i såväl Word som Excel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! • Du är prestigelös och tycker om att arbeta verksamhetsnära och dela med dig av din kompetens. • Du har social förmåga och uppskattar dagliga kontakter med såväl kollegor som enskilda och företag. • Du lyssnar och kommunicerar på ett välvilligt och konstruktivt sätt. • Du är lösningsorienterad. • Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Välkommen med din ansökan! Övrigt Tjänsten är placerad i vårt kontor i centrala Eskilstuna med goda pendlingsmöjligheter till Stockholm, Västerås och andra närbelägna städer. Här arbetar vi aktivitetsbaserat och har flexibla arbetstider som underlättar att förena arbetsliv och privatliv. Arbetet innebär goda möjligheter att även arbeta på distans. Vi sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. För vissa tjänster genomförs säkerhetsprövning vid anställning. Varaktighet/Arbetstid Visstidsanställning 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast 2024-11-25 Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt ansökningsformulär på vår hemsida - märk då din ansökan med dnr 2024-012133. Kontaktpersoner Rebecka Thuresson Chef för juridiksektionen 016-544 22 24, [email protected] Fackliga kontaktpersoner Martin Larsson SACO-S 016-544 24 64 Petra Lindblom Haddad ST 016-542 06 56

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
26 dagar sedan
Receptionist Administratör
Idag