Customer Support Specialist
Skicka ansökan 152 dagar kvar
Customer Support Supportspecialist Kundtjänstspecialist
152 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om CarlaVi på Carla vill sätta en ny standard för hur man köper bil. Vårt mål är att det ska vara lika lätt och tryggt att köpa eller leasa en bil online, som allt annat man köper på nätet. Självklart ska alla bilar vara laddbara. Bolaget grundades 2020 i Stockholm och är nu i en spännande tillväxtfas och letar därför efter en ny härlig kollega till vår Support.

På Trustpilot kan du även läsa mer om vad våra kunder tycker om oss: https://www.trustpilot.com/review/carla.se3 år efter lansering är vi #1 i Sverige, har över 700 omdömen och en imponerande 4,7/5 i betygOm rollenSom Customer Support Specialist ingår du i Support-teamet som bl.a. hanterar kundärenden, svarar i växeln, följer upp med kunder efter leverans. Du är ansvarig för hanteringen av de administrativa uppgifterna efter att vi har levererat bilen och har ett nära samarbete med både interna och externa stakeholders. I dina uppgifter ingår bland annat:

  • Svara på frågor och förfrågningar från kunder via olika kommunikationskanaler som telefon, e-post
  • Uppföljning med kunder efter leveranser
  • Hantera kundklagomål genom att lyssna på kundens oro, förstå problemet och arbeta mot en lösning eller ersättning.
  • Underlätta returprocessen för kunder och behandla återbetalningar enligt företagets riktlinjer.
  • Aktivt bidra med idéer till processförbättringar och underhåll av rutiner

Vem är du?Som person är du energisk, engagerad, social, strukturerad samt drivs av resultat och långsiktig kundnöjdhet. Du har lätt att adaptera dig till kunden som värdesätter sin tid och service samt klarar av att leverera en agil, kvalitativ och friktionslös köpupplevelse. Vi ser gärna att du:

  • Tidigare erfarenhet av kundtjänstroller, företrädesvis via telefon och email
  • Erfarenhet av roller med administration
  • Har god kunskap inom praktisk bilhandelsjuridik, såsom MRFleveransvillkor, distansavtalslagen och KKL. Vi söker även någon med erfarenhet av hantering av serivce- ochgarantiärenden inom bilbranchen
  • Gillar att arbeta i högt tempo
  • Är handlingskraftig och kan fatta snabba beslut
  • En bevisad stjärna på kundservice
  • Förmåga att kunna kommunicera med kunden, interna avdelningar och leverantörer på ett effektivt sätt
  • Kommunikativ och talar och skriver flytande svenska och engelska
  • Har B-körkort

Vad vi erbjuder dig

  • Chansen att från grunden bygga upp ett företag som vill skapa en ny standard för hur kunder köper el- och laddhybridbilar, online
  • En dynamisk start-up miljö, där vi försöker jobba smartare och inte bara hårdare. Balansen mellan jobb och fritid är viktig för att skapa ett långsiktigt hållbart företag.
  • Ett tankesätt där vi tror att styrka finns i mångfald. Vi anställer människor oavsett bakgrund, utbildning, erfarenhet eller kön.
  • Frihet att välja arbetsplats, kontor finns men vi sätter inga krav på att du behöver vara på plats utan tycker att det viktigaste är att du leverera på dina arbetsuppgifter

Start: ASAPAnställningsform: Heltid och tillsvidareOrt:Huvudkontoret iStockholm och delvis vår verkstad i KungängenArbetstider: Kontorstider, 09.00-18.00, med några korta insatser på kvällar och helgerRapporterar till: Support & LogistikchefÄr du vår nya kollega? Se till att ansöka redan idag! Urval och intervjuprocessen sker löpande så säkerställ att skicka din ansökan snarast.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb