Kundansvarig redovisningskonsult, Växjö
Skicka ansökan 27 dagar kvar
Kundansvarig Redovisningskonsult
27 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och självgående redovisningskonsult som är redo för nästa steg i karriären? Då har du nu chansen att arbeta som kundansvarig redovisningskonsult i ett modernt och växande företag som ligger i framkant gällande digital redovisning.

Om tjänsten

Som kundansvarig redovisningskonsult hos oss på Talenom kommer du att ha ett övergripande ansvar för ett antal nya samt befintliga kunder. Tjänsten innebär i stort sett alla sysslor inom digitaliserad redovisning men fokus ligger på kundkontakter, rapportering, årsbokslut och deklarationer. Kundkontakten är alltså extra central i denna tjänst och det är viktigt att du kan upptäcka kunders olika behov och att du kan kommunicera naturligt med ansvariga på olika nivåer. Oavsett vilken bakgrund och vilka ambitioner du har så vill vi att du ska blomstra hos oss och vi kommer att stötta och ge dig utökat ansvar i takt med dina framsteg och resultat samt utefter företagets växande behov.

På kontoret i Växjö finns 14 kompetenta medarbetare inom redovisning, lön och rådgivning. Kontoret har också en ledare som jobbar starkt för hög medarbetarnöjdhet och kundnöjdhet. Målet är att skapa Växjös bästa arbetsplats inom redovisning, lön och rådgivning. Vi sitter i nyrenoverade fräscha lokaler, där medarbetarna har egna rum. Allt för en hög trivsel och starkt samarbete.

Vi söker dig som har:

  • Utbildning inom ekonomi/redovisning, gärna från universitet eller yrkeshögskola, eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Tidigare erfarenhet från att arbeta på byrå och är självgående inom redovisning och hantering av deklarationer och bokslut
  • Förmåga att leverera ett högt kundvärde med dina kunskaper inom redovisning och rådgivning
  • Goda digitala kunskaper och erfarenhet av Visma, Fortnox eller liknande affärssystem
  • Mycket god kommunikativ förmåga i skrift och tal på svenska

Det är meriterande om du:

  • Är auktoriserad redovisningskonsult
  • Har goda kunskaper i engelska

Som person är du målmedveten, självgående och förtroendeingivande. Vidare är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och du är en prestigelös lagspelare som vill bidra till ett positivt arbetsklimat. För att trivas i rollen och utvecklas inom organisationen ser vi att du är en driven och ansvarstagande person med stort yrkesmässigt engagemang. Du är serviceinriktad och tycker om att etablera nya kundkontakter och brinner för att utveckla befintliga. Vi söker dig som trivs i en miljö där du ges stor möjlighet att påverka ditt arbete och du trivs i en marknad i förändring.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om Talenom

Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och är idag börsnoterat på Helsingforsbörsen. I maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien.

Vi erbjuder våra medarbetare en modern arbetsplats med stort fokus på framtid och utveckling. Vårt ledarskapslöfte innebär tydliga mål och individuella karriärplaner för alla medarbetare. Vi månar om medarbetarnas hälsa och en bra balans mellan arbete och fritid. För att främja detta erbjuder vi bland annat friskvårdsersättning och massage i förebyggande syfte. Vi är stolta över att ha certifierats som A Great Place to Work och ser det som ett kvitto på att vi är på rätt väg.

Talenoms arbete präglas av våra värdeord – mod, vilja och omtanke och vi arbetar tillsammans för att det ska genomsyra hela organisationen. Vi är en inkluderande arbetsgivare och förespråkar mångfald och jämlikhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv.

Ansökan

Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande.

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning

Har du frågor är du välkommen att kontakta Erika Forsberg, HR- specialist, [email protected]

Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Säljare Teamledare B2C säljare Distanssäljare Telemarketing-säljare
6 dagar sedan
Kalmar
Heltid
Chef Account Manager Key Account Manager
Idag