Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra som en viktig del av vår leverans- och inköpskedja i ett tight team?
Vi söker nu en Produktionskoordinator som vill vara med och driva våra processer i en internationell miljö!
Om tjänstenI rollen som Produktionskoordinator kommer du att spela en central roll i att säkerställa effektiva leveranser och proaktivt hantera reklamationer, produktionsplanering och inköp.
Du kommer arbeta nära kollegor både i Sverige och internationellt samt vara en del av ett dynamiskt team som ständigt strävar efter att förbättra kundupplevelser, processer och arbetsflöden.
Du har en viktig roll i att säkerställa en effektiv hantering av våra kunders beställningar och leveranser samt arbeta med att lösa reklamationsärenden på ett förebyggande och kvalitativt sätt.
Det innebär att du både ska vara en lösningsorienterad genomförare och en processutvecklare som ser nya möjligheter för oss att bli bättre tillsammans.
Arbetsuppgifter -
Lastplanering och administration:
Ansvara för hantering och administration av utleveranser för företagets kundorder, med fokus på hela leveranskedjan
-
Reklamationshantering:
Leda och administrera reklamationsärenden från mottagande till stängning av ärende.
-
Kvalitetsarbete:
Aktivt arbeta för att identifiera och implementera förbättringar i processerna, och arbeta proaktivt med att förbättra kvaliteten i leveranser och produkter.
-
Flexibilitet:
Tjänsten kommer att utvecklas i takt med företagets förändringar, vilket innebär att du får vara med och påverka och förbättra både processer och arbetssätt.
Om dig Vi söker dig som har en god analytisk förmåga och trivs med att arbeta praktiskt i en bred roll.
Du motiveras av en miljö där du får ta stort ansvar och där ingen dag är den andra lik.
Genom att vara självgående och ansvarstagande värdesätter du och bolagets fortsatta utveckling inom logistik och reklamation och du levererar alltid enligt deadline.
Du är en person som både kan arbeta självständigt och vara en bra lagspelare i ett nära samarbete med kollegor.
Vi söker dig som har
- Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Erfarenhet av affärssystem och administration, gärna inom logistik eller kvalitet.
- Förmåga att hålla deadlines även i ett högt tempo.
Meriterande
- Eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp, kvalitet eller annat relevant område.
- Goda kunskaper i tyska eller franska
- Erfarenhet av Microsoft Dynamics eller andra affärssystem.
- Erfarenhet av att arbeta med inköp, kvalitet eller logistik i en internationell miljö.
Personliga egenskaper
-
Analytisk:
Du har ett strukturerat och systematiskt sätt att närma dig arbetsuppgifter och trivs med att arbeta med data och processutveckling.
-
Initiativtagande:
Du är proaktiv och söker ständigt efter förbättringar i arbetssätt och processer.
-
Ansvarstagande:
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att de levereras enligt deadlines.
-
Flexibel:
Du är öppen för förändringar, ser lösningar och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö.
-
Kommunikativ:
Du är tydlig och lösningsorienterad i din kommunikation, både med interna och externa parter.
Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen samarbetar vi med Tacting där alla rekryteringskonsulter är certifierade enligt
DNVs standard samt arbetar med fördomsfri rekrytering.
Med hjälp av kapacitetstester och personprofilanalyser genomför Tacting en objektiv bedömning på hur du kan komma att hantera dina nya arbetsuppgifter hos oss och samtidigt minimera risken för diskriminering och särbehandling.
Vid en ansökan kan du skapa ett kandidatkort i Tactings rekryteringssystem Recman.
Det ger dig möjlighet att kontinuerligt uppdatera din ansökan under ansökningstiden.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Elin Skau på 073-529 69 67.
Välkommen in med din ansökan senast den 25 november!