Arbetsbeskrivning
Tar du examen till nästa sommar och är ute efter en fantastiks karriärmöjlighet inom logistik och inköp?
Nu finns rollen som material planerare för dig som är redo att kickstarta karriären hos en fantastisk arbetsgivare!
Tveka inte, sök redan idag!
Framtidens talangprogram
Framtidens Talangprogram ger dig som nyexaminerad en unik chans att kickstarta din karriär hos vår kund inom energibranschen.
Under ett års tid får du möjlighet att delta i en utbildningsdag varje månad, där du både utvecklar din tekniska kompetens och stärker din personliga utveckling.
Programmet erbjuder en ovärderlig möjlighet att bygga långsiktiga relationer med andra talanger, samtidigt som du får erfarenhetsutbyte och mentorskapsmöjligheter med erfarna kollegor inom företaget.
Du får inte bara en djupare förståelse för branschen, utan också praktiska insikter som hjälper dig att navigera och växa i din yrkesroll.
Vårt mål är att du ska ha en inspirerande och lärorik resa, där du rustas med den kunskap och de verktyg som hjälper dig i arbetslivet.
Om dig
Du är en kommunikativ och organiserad person som ser vikten av tydlig struktur.
Du har förmågan att snabbt överblicka vad som finns till hands och vad som behövs för att kunna driva arbetet framåt, och tar ett systematiskt och strukturerat tillvägagångssätt för att säkerställa att alla detaljer faller på plats.
Du har en positiv och vänlig inställning som bidrar till god arbetsmiljö och strävar efter att bygga goda relationer i arbetsgruppen.
Skallkrav:
•Yrkesexamen inom inköp, logistik eller annat likvärdigt område
•Flytande svenska och engelska
Meriterande:
•SAP – kunskaper
Om kundföretaget
Vårt kundföretag utvecklar och tillverkar avancerade energilösningar inom högspänd likström (HVDC), kraftfulla transformatorer och miljöeffektiva högspänningsställverk.
De arbetar med att utveckla teknologier för överföring av energi från produktionsplatsen till användningsområdet med minimal förlust, vilket är avgörande för att stödja hållbar energianvändning.
Företaget är banbrytande inom teknik som ökar tillgången till prisvärd, pålitlig, hållbar och modern energi för alla.
De bidrar till att lamporna lyser, fabrikerna fungerar och att sjukhus och skolor håller öppet!
Med sin bas i Ludvika har man idag etableringar runt om i hela världen och framtidsprognoserna för fortsatt tillväxt är mycket god.
Med över 14000 anställda erbjuder man både sina medarbetare god kompetensutveckling och sina kunder en väl etablerad tjänst/lösning.
Här ges du möjligheten att arbeta med grön energiomställning genom att tillsammans med medarbetare bygga skräddarsydda system i såväl mjukvara som hårdvara för att möta kunders och världens behov av hållbar, flexibel och säker energi.
Om rollen
Du kommer ingå i ett sammansvetsad team av ca 7 person.
Du kommer att ha en koordinerande roll och primärt arbeta med plockningsförfrågningar, registrera material och kontroller att materialet finns i rätt lager och säkerställa att det distribueras till rätt leverantör.
I dina arbetsuppgifter kommer ingå planering och tät kommunikation med supply chain.
Om oss
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv.
Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega.
Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.
Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Rekryteringsprocess
•Kortare telefonintervju
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden
•Referenstagning
•Intervju med kundföretaget
•Drogtest
Villkor
Startdatum: augusti 2025 (enligt överenskommelse)
Ort:
Ludvika
Omfattning:
Heltid med möjlighet till hybrid
Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Vi ser fram emot din ansökan!