Arbetsbeskrivning
För konsultuppdrag hos en kund inom industrisektornsöker vi nu en materialplanerare och operativ inköpare.
Du kommer att ingå i kundens team och i nära samarbete med dina kollegor ska du säkerställa korrekt materialflöde för ditt angivna sortiment.
Du har daglig kontakt med leverantörer, hanterar uppkomna problem och stödjer kundens produktion, utvecklingsprojekt samt övriga organisationsdelarmed dina kunskaper ochexpertis.
Några av dinahuvuduppgifter är:
- Planera och besluta om leveranser
- Orderläggning till leverantör och kontinuerlig bevakning av inköpsordrar och leveranser
- Följa upp KPI:er och säkerställa uppdaterad master data
- Hantera uppkomna problem och informera om förändringar
- "Root cause analysis" och agera på identifierade orsaker
- Kontinuerligt förbättra arbetssätt och processer
- Supportera organisationens övriga avdelningar
Vi ser gärna att du har:
- Några års relevant arbetslivserfarenhet
- Högskoleutbildning eller motsvarande inom produktion, logistik eller supply chain
- God förståelse inom supply chain och att verka inom en global verksamhet
- Erfarenhet av ERP system
- Svenska och engelska i språk ochskrift
Dina egenskaper är:
- Strukturerad och ansvarstagandemed förmåga att agera självständigt
- Förmåga att lära snabbt och ställa rätt frågor
- Starkt kundfokus, handlingskraftig och gillar högt tempo
- Teamperson med hög social kompetens
Uppdraget är på heltid,startar under Q1 2025 och är planerat att pågå 8-10 mån.
Kunden är ett innovativt ochledande miljöteknikföretag som verkar i framkanten av sitt område.