Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven och initiativrik person som vill ta ansvar för vår verkstad och bidra till att skapa struktur och effektivitet i vårt arbete. Rollen innebär både personalansvar och administrativt arbete. Du kommer att arbeta nära transportledningen, chaufförer och våra mekaniker för att säkerställa att flödet i verkstaden fungerar smidigt och att våra fordon är i gott skick.
Om företaget
Renfors Åkeri AB är en komplett transport- och entreprenadföretag med mångårig erfarenhet inom gruvindustrin, likaså inom mark- och anläggningsarbeten. Företaget grundades 1927 och drivs idag av tredjegenerationen. Åkeriet har tack vare yrkesskicklighet och servicekänsla kunnat motsvara kundernas krav, idag har vi en modern maskinpark och ca 150 medarbetare som arbetar både ovan- och underjord i olika uppdrag, de flesta inom gruvindustrin och de gruvor som finns i närområdet. Renfors har höga målsättningar och en stark vilja att utvecklas.
Vi utgår i huvudsak från våra lokaler i Boliden, där vi har både kontor och verkstad.
Dina arbetsuppgifter
Som Verkstadsansvarig Teamledare kommer du att ha ett helhetsansvar för planeringen och flödet i verkstaden, samt vara en hjälpande hand till transportledningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består i att samordna verkstadsjobben, se till att fordonen servas och besiktigas i tid samt säkerställa att arbetet i verkstaden löper på enligt plan. Det är ett hundratal enheter att hålla koll på och du kommer både att ansvara för beställningar och vara behjälplig med inköp av material och reservdelar.
Rollen innebär även personalansvar för 5–7 mekaniker.
Din bakgrund/Dina egenskaper
För att passa i rollen ser vi att du:
• Har erfarenhet eller ett intresse för fordon och tekniskt arbete, gärna från verkstad eller transportbranschen.
• Har en administrativ ådra och kan arbeta med system, som Excel.
• Är ödmjuk och öppen för att prova nya saker utanför ditt vanliga ansvarsområde.
• Har erfarenhet från mindre företag och förstår vikten av att alla hjälps åt.
• Är kommunikativ och trivs med att ha mycket kontakt med både kollegor, kunder och externa parter.
• Har B-körkort och gärna CE-körkort (meriterande om du har erfarenhet av lastbilskörning).
Språkkunskaper i svenska är ett krav, och gärna även engelska. Självklart är det meriterande ifall du har erfarenhet från liknande roller samt av att ha personalansvar. Du kommer att arbeta i en omväxlande miljö, där du får möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker – men även delta i att utveckla och förbättra verksamheten.
Information och kontakt
Tjänsten avser heltid tillsvidare med placeringsort i Boliden. Anställningen föregås med en provanställning. Sista ansökningsdag är 2024-12-01. Kandidaturval och intervjuer sker löpande och vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.
I denna rekrytering samarbetar Renfors Åkeri AB med Wikan Personal. Tjänsten är en direktrekrytering och du blir anställd av åkeriet. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Irma Öhlund, 0910-77 09 83 alt.
[email protected].
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.
Om Wikan Personal
Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se