Hyresadministratör – Telge Bostäder
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Hyresadministratör
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka.   Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad.  Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – ­präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid.   Så här säger Peter Gustafsson, rekryterande chef, om rollen: I rollen som hyresadministratör kommer du att ansvara för aviseringen till alla våra hyresgäster, en uppgift som kräver stort ansvarstagande, självledarskap och administrativ förmåga. Du blir en del av ett positivt team där vi stöttar varandra!   Arbetsuppgifter och ansvar Som hyresadministratör på enheten affärsstöd har du ett varierande ansvar för bolagets hyresavisering, debitering och reskontrahantering. Du administrerar årliga hyreshöjningar och hanterar justeringar och återbetalningar vid behov. I rollen ingår även att kvalitetssäkra administrationen, tillhandahålla revisionsunderlag och ansvara för registervård i fastighetssystemet. Du fungerar som stöd för systemhantering, samarbetar nära andra avdelningar och håller kontakt med hyresgäster för frågor om avbetalningsplaner och inkassoärenden. Enheten arbetar kontinuerligt med utvecklingsprojekt och digitalisering för att effektivisera verksamheten i linje med bolagets affärsplan.   Vi är Telge Bostäder Telge Bostäder är mer än bara tak, golv och väggar, vi bygger och utvecklar socialt hållbara hem för framtiden. Just nu jobbar vi extra mycket med att komma närmare våra hyresgäster – en utvecklingsresa vi hoppas du vill vara med oss på! Vi är också HBTQI-certifierade och jobbar aktivt med inkludering, mångfald och social hållbarhet.   Vår önskelista För rollen som hyresadministratör krävs relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet, samt minst tre års erfarenhet från ett liknande arbete. Du bör ha erfarenhet av kundkontakt och vara van vid digitaliserat arbete samt systemanvändning. Det är även viktigt att du behärskar svenska mycket väl, både i tal och skrift. B-körkort är meriterande.   Vi söker dig som är kommunikativ, lösningsorienterad och noggrann. Du är effektiv och trivs med att samarbeta. Du är metodisk och har förmågan att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt. Som person är du öppen, enkel, personlig och modig – värderingar som ligger i linje med Telges kärnvärden.   Plus i kanten En kundorienterad inställning och förmågan att upprätthålla en hög servicenivå, även under hög arbetsbelastning, är avgörande för att lyckas i rollen.   Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.   Sista ansökningsdatum 8 december 2024   Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Peter Gustafsson du ska kontakta, på 08-550 212 71. Fackliga kontaktpersoner är Robert Holm för Vision och Nickolina Kostic för SACO, du når båda på 08-550 220 00.   Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål.   Vår bas finns i Södertälje – här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb